Mint az ismeretes, március 15-től megújítja tévécsatornáit az állami média (leánykori nevén közmédia), az M1-ből például BBC-t csinálnak (ikszdé), a Dunából szórakoztató csatornát, az M2-n pedig a mesedömping után fiataloknak szóló műsorsávval jelentkeznek Petőfi TV címen.
Ehhez készítette el az MTVA ezt a nagyon trendi, nagyon fiatalosch szpotot, ami arra a kicsit sem elcsépelt koncepcióra épít, hogy Petőfi Sándort úgynevezett mai fiatalként mutatják be, egy baszomnagy kokárdával, hogy biztos felismerd. A mai fiatalokról az állami médiának annyi jut eszébe, hogy gatyamásnaposan magukhoz térnek a kanapén, hülye hajuk van, szelfiznek, ha kell, ha nem, lazáznak a városban, miközben azt mondogatják, hogy „nagyon ott van”, este meg mennek megint csapatni a buliban. „A rádiómban a mjúzik, nagyon ott van” – mondja a nyolcvanmilliárdos költségvetésű gagyipetőfi. Bohóckodunk vagy műsort csinálunk? El kéne dönteni, még van rá három hét.