Az IDC és a Canalys elemzőcégek adatai szerint a Huawei körülbelül 54 millió okostelefont értékesített az előző negyedévben, 40 százalékkal többet, mint a megelőző év azonos időszakában. Ezzel az eredménnyel a kínaiak nemcsak az okostelefonos piac de még közelebb kerültek a piacvezető Samsunghoz.
Igaz, a dél-koreai éllovas is gyengült, 2018 második negyedévében körülbelül 70 millió mobilt adtak el, 10 százalékkal kevesebbet, mint az egy évvel korábbi időszakban.
A Huawei növekedése lenyűgöző, ahogy azon képessége is, hogy olyan piacon mozogjon, ahol a márka ismeretlen volt eddig.”
– írja az IDC elemzője közleményben.
A kínai cég számára különösen az okozott nagy kihívást, hogy az Egyesült Államokban is megvethessék lábukat, mivel a hatóságok attól tartottak, hogy a kínai kormány a készülékeiken keresztül kémkedhet az állampolgárok után. A Huawei ezt a feltételezést többször is elutasította.