A Google megbízásából a Kantar TNS, 2017-ben is elkészítette a Connected Consumer Studyt, ami internet- és mobilhasználati szokásokat mért fel. A tanulmány elkészítéséhez összesen 79 000 embert kérdeztek meg 63 országból , ami több mint 2 millió percnyi interjú anyag feldolgozását jelentette.
A tanulmány szerint globálisan átlagosan az emberek 76%-a mobil eszközről netezik. Az egyes országok között jelentős különbség látható: míg Szaúd-Arábiában 96%-os, Ukrajnában 51%, Magyarországon 67%-os volt ez az arány. Emellett a 63 országból 62-ben mondták azt a megkérdezettek, hogy ha internetezni szeretnének, akkor gyakrabban fordulnak a mobiljukhoz, mint az asztali számítógépükhöz.
Magyarországon 2017-ben a helyi lakosság 81%-a használja az internetet magáncélra. Ez néhány százalékkal magasabb, mint a 77%-os globális átlag. Az adatokból az is látható, hogy a magyarországi internethasználók 89%-a napi szinten megy fel a világhálóra.
Az eszközök terén is történt változás: a tavalyi év folyamán a magyar lakosságnak átlagosan 2.5 csatlakoztatott eszköze volt, és az okostelefonok tekintetében is jelentős a növekedés. Míg 2013-ban a lakosság mindössze 34,3%-a rendelkezett okostelefonnal, addig ez 2017-ben már 65%-os volt.
A számok azt mutatják, hogy a legkülönbözőbb korosztályok hasonlóan nagy arányban veszik igénybe a világhálót. Az internetezők 45%-át teszi ki a 45 év feletti korosztály. Valamint szintén érdekes megemlíteni, hogy az 55 év feletti internetezők 43%-a mobilkészülékről megy fel a világhálóra.