Az amerikai Nemzetbiztonsági Ügynökség egykori megbízottja, a lehallgatási botrányt kirobbantó Edward Snowden nemrég a Facebookot szedte ízekre a Twitteren, miután kiderült, hogy a közösségi óriás hagyta, hogy a Trump-kampánynak dolgozó Cambridge Analytica elemzőcég 50 millió felhasználó adatához jusson hozzá egy appon keresztül, illetéktelen adatkezelés folyamán.
Azokat a cégeket, amelyek olyan módon tesznek szert bevételre, hogy magánéletekről gyűjtenek és adnak el információkat, egykor magán-titkosszolgálatoknak hívták. A „közösségi médiára” való átcímkézésük a legsikeresebb megtévesztés azóta, hogy a hadügyminisztérium védelmi minisztérium lett”
– írta tweetjében.
„A Facebook milliók magánéletének adatait adja el, többet azoknál, amiket önként posztolunk. Így nem áldozat, hanem tettestárs.”
Businesses that make money by collecting and selling detailed records of private lives were once plainly described as "surveillance companies." Their rebranding as "social media" is the most successful deception since the Department of War became the Department of Defense.
— Edward Snowden (@Snowden) March 17, 2018