A Snap Inc. nemrég nyélbe ütötte valószínűleg eddigi legnagyobb üzletét, 250-350 millió dollárért vásárolta fel a Zenly nevű appfejlesztő céget a TechCrunch információ szerint. Hogy pontosan mikor ment végbe a felvásárlás, azt nem tudni, azt viszont igen, hogy a cég már be is építette a Snapchatbe a Zenly követési technológiáját.
A francia Zenly lokációs alkalmazásáról ismert, ami lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy valós időben értesüljenek ismerőseik tartózkodási helyéről. A fejlesztés különlegessége, hogy a többi helykövető szolgáltatással ellenben nem terheli túlságosan az akkumulátort,
Az Európában népszerű cég appja a tinédzserek azon igényét elégíti ki, hogy ne maradjanak le semmilyen történésről: az aktív felhasználóik folyamatosan visszatérnek az alkalmazásba, hogy láthassák, hol buliznak a haverjaik, vagy éppen merre járnak.
A Snap Inc. szerdán bejelentette a Snap Maps nevű új funkciót, ami éppen ezt tudja: az appon belül egy világtérképen követhetjük, merre járnak a snapchates barátok – természetesen amennyiben a másik fél engedélyezte azt. A láthatóságunkat korlátozhatjuk csak megadott ismerősökre is, ezután a térképen egy úgynevezett Actionmoji-nak nevezett avatarként jelenünk meg.
A Snap Mapset beharangozó videóban két fiatal lány mutatja meg a térképet böngészve, mire jó a funkció. Nemcsak, hogy mások mozgását követhetjük, de sztorikat is nézhetünk egy adott helyszínről, ha arra rábökünk a térképen.
Emellett magunk is megoszthatunk olyan helyszíni felvételeket,
Ez valószínűleg a breaking események idején lesz hasznos, nemcsak akkor, ha kíváncsiak vagyunk arra, mi zajlik egy koncerthelyszínen vagy fesztiválon. A funkció már az iOS-es és androidos mobilappban is használható.
Az eddigi legnagyobb felvásárlásuk
Miután a Snapchat bemutatta az újítást, a TechCrunchnak és más tech portáloknak is feltűnt, hogy az mennyire hasonlít a Zenly térképes appjára, ami a felvásárlás miatt nem lehet véletlen egybeesés, bár a Snap Inc. és a Zenly eddig nem kommentálta a hírt, és nem erősítette meg a felvásárlás összegét sem.
Annyit tudni, hogy
A TechCrunch forrásai által említett 250-350 millió dolláros akvizíció a Snap Inc. eddigi legnagyobb üzlete lehet. A cég bizalmasan kezeli ezeket az információkat, legutóbb arról lehetett hallani, hogy mintegy 200 milliót csengettek ki a Placed nevű hirdetési technológiákkal foglalkozó startupért.