Az Apple az utóbbi időben beerősített a YouTube-on, az elmúlt hónapokban több videós hirdetést is feltöltöttek a videómegosztón készített csatornájukra. Ezek közt nemcsak eszközöket bemutató kisfilmeket találunk, vagy használati tippeket-trükköket, de olyan felvételeket is, amelyek nem kendőzötten arra bátorítják az androidos készülékek tulajdonosait:
Idén májusban az Apple elkezdte a „Life is easier on iPhone”, azaz „az élet könnyebb iPhone-nal” című videós kampányát, ami a készülék legfontosabb előnyeit hangsúlyozza, ezekben amellett sorakoztatnak fel érveket, miért érdemes a felhasználónak “aktuális telefonjáról” iPhone-ra váltani. Ugyan név szerint nem említik az androidosokat, de egyértelműen ők a célközönség.
A videókban olyan hívószavakkal próbálnak hatni a felhasználók szívére, mint a biztonság, a teljesítmény, és a kapcsolatok, a szereplők pedig ennek hallatára játszi könnyedséggel ugrálnak át almás mobilra.
Az androidosok megtérítése fontos szerepet játszik a cupertinóiak marketingstratégiájában. Egy befektetőknek szánt találkozón Tim Cook azt is elhintette, hogy az androidosok átcsábítása fontos annak szempontjából, hogy növeljék az iPhone-ok eladási számait.
Ez egy ideje nem újdonság, hiszen a cég még egy külön aloldalt is létrehozott weboldalán azok számára, akik a váltáson gondolkodnak. Számukra bejegyzéseket tesznek közzé arról, hogyan kell iOS-re váltani, és további részleteket olvashatnak az iPhone kamerájával, teljesítményével, használatával kapcsolatban. Emellett hangsúlyozzák az Apple magánszféra melletti elköteleződését, a Messages előnyeit, és az Apple ügyféltámogatását.