– tette közzé a Nielsen Közönségmérés ma. (Ezt persze befolyásolhatta az is, hogy az eredményekre órákat kell várni, mivel a Nemzeti Választási Iroda az egyes szavazóköröknél kialakult, az utcán várakozó kígyózó sorokra hivatkozva az adatokat elzárta a tévétársaságoktól is.)
A nézettségméréssel foglalkozó független cég összesített adatai alapján a 18 éves, illetve annál idősebb (18+) tévénézők körében igen nagy volt az érdeklődés a választási eredmények iránt 2018. április 8-án.
Idén a felnőtt tévénéző közönség több mint fele (55,5 százaléka) kísérte figyelemmel a fejleményeket ezen csatornák egyikén 19 óra és éjfél között. Ez az arány egy átlagos napon inkább az általános szórakoztató csatornákra jellemző, de ezúttal a képernyők előtt ülő nézők mindössze 19 százaléka választotta ezt a tematikát, és további 9,5 százalék valamely filmcsatornán talált számára vonzó műsorokat. A többi tematikához tartozó csatornák (életmód, ismeretterjesztő, sport, zene, egyéb + DVD/videó) a közönség fennmaradó 14 százalékán osztoztak.
A választási műsorok összesen 4,93 millió nézőt értek el legalább 1 perc erejéig ebben az 5 órás idősávban, és átlagosan 2 óra 10 percet töltöttek el az érintett csatornák valamelyikén. Közülük minden negyedik néző töltött el legalább 2 órát a választási közvetítések nézésével megszakítás és elkapcsolás nélkül, derül ki a nézettséget a kutatásban résztevő háztartásokban műszerrel (speciális távkapcsolóval) mérő Nielsen Közönségmérés Kft. statisztikáiból.
Kiemelt kép: Választási műsor április 8-án a HírTv-n.