Média

Nagy bejelentést tett az RTL Klub vezérhelyettese

Kolosi Péter
Kolosi Péter

Megrendelte az RTL Magyarország A mi kis falunk című sorozat következő évadát – derül ki abból az interjúból, amit Kolosi Péter, a médiavállalat vezérigazgató-helyettese, a tévétársaság programigazgatója adott a Marketing&Media című szaklapnak. A sorozat folytatását firtató kérdésre így felelt Kolosi:

Nem hiszem, hogy sokat kéne ezen gondolkodni a második szezon teljesítménye után. A mi kis falunk az idén eddig az egyetlen olyan műsor a magyar televíziós piacon, amely rendszeresen egymilliós nézettséget tudott hozni.

Kapitány Iván: Erőre kapott a hazai sorozatgyártás
Exkluzív interjú az RTL Klubon látható A mi kis falunk rendezőjével, valamint Boris Mihállyal, a TV2 Korhatáros szerelmét is gyártó ContentLab&Factory sorozatgyártóba befektető cég társtulajdonosával.

Kolosi azt is mondta az interjúban, még most is hisz a tisztességes versenyben, bár A Fal című műsoruk lekoppintását nem tartja ilyennek, és szerinte TV2 ezzel a lépésével rombolta a tévés piacot és egyáltalán nem szolgálta a nézők érdekeit sem. (A TV2 gyakorlatilag klónozta az RTL által az Endemoltól megvett formátumot, de Fischer Gábor, a TV2 programigazgatója szerint ez nem igaz, ők állítólag szintén fizettek a formátumért, de azt már nem tudja megmondani, kinek.)

A Barátok Közt és az Éjjel-Nappal Budapest nem költözik az RTLII-re

A Barátok Közt és az Éjjel-Nappal Budapest egy éve még az RTL húzóműsorai közé tartozott, mostanra azonban mérséklődött a két sorozat nézettsége. Ezzel kapcsolatban Kolosi a kiélezettebbé vált televíziós versenyre utalt. Szerinte a régen, évek vagy akár évtizedek óta képernyőn lévő műsorok általában jobban megszenvedik az ilyen időszakokat.

Azonban a Barátok közt és az Éjjel-nappal Budapest továbbra is nagyon fontos eleme az RTL Klub struktúrájának, és általában nyerik is a saját sávjukat. Persze ez nem jelenti azt, hogy nem kellene ezeknek a műsoroknak is folyamatosan megújulniuk

– tette hozzá a vezérigazgató-helyettes, aki a nézőszámvesztés kapcsán ugyanakkor nem látja indokoltnak, hogy ezeket a műsorokat a kisebb csatornájukra, az RTLII-re tegyék át.

Természetesen sok minden szóba jöhet, de jelenleg nincsenek ilyen terveink. Az erősebb verseny miatt ugyan kisebb különbséggel, de még mindig az a helyzet, hogy a hétköznapok többségét az RTL Klub nyeri. Ez pedig nem utolsósorban ennek a két műsornak köszönhető.

Nem lesz a mostaninál több közéleti műsor

Az interjú további részében szóba került, hogy míg az RTL Klub 19 órától, a TV2 már 18 órától számítja a főműsoridő kezdetét, de Kolosi azt mondta, az RTL Magyarország mindig is a kiszámíthatóságáról volt híres, és arról, hogy sem a célcsoportját, sem mondjuk a főműsoridő meghatározását nem a pillanatnyi érdekei szerint váltogatja. A 19 és 23 óra közötti főműsoridő-meghatározás például egyidős az RTL Klubbal. Azaz ha több mint húsz év után ez egyszer megváltozna, annak nagyon komoly okai kellene, hogy legyenek, és egyelőre nem tud ilyen okot.

Szóba került az RTL Híradó nézettségi sikere is, ennek kapcsán pedig az interjú készítője azt kérdezte, hogy az esti sávban miért nem erősítenek közéleti tematikában főműsoridőben, mire Kolosi azt mondta, vannak ilyen műsoraik, ilyen a Házon kívül és a XXI. század is, és sok hasonló témával foglalkozik a Fókusz Plusz is, ami az egyik legfontosabb sávban, szombat este 7-kor látható, ráadásul egyórás időtartamban.

Szóval azt gondolom, sok ilyen témájú műsor van nálunk, nem is beszélve arról, hogy a Híradó is kifejezetten hosszú műsoridőben látható.

Hiába indít négy újabb csatornát a TV2

A vezérigazgató-helyettes arra, hogy terveznek-e idén új tévécsatornát indítani (az Andy Vajna tulajdonú TV2 négy ilyet is tervez), illetve esetleg valamelyik RTL-es csatorna átalakítása szóba jöhet-e, azt mondta jelenleg nem tud ilyenről beszámolni. Egyébként Kolosi biztos benne, hogy csoportszinten megőrizhető lesz idén is az RTL piacvezető szerepe.

Arra, hogy Fischer Gábor, a TV2 Csoport programigazgatója nemrég azt nyilatkozta, ők addig indítgatnak majd újabb csatornákat, amíg nem válnak piacvezetővé, Kolosi úgy reagált, hogy az RTL-nél inkább abban hisznek, hogy minden csatornaindításnak valódi, értelmes oka kell, hogy legyen.

Egyszerűen az, hogy legyen még eggyel több, mint a konkurenciának van, vagy az, hogy olyan sok műsort vásárolunk, amiket más módon képtelenek vagyunk leadni, ezért indítsunk egy új csatornát, nem értelmes ok. Semmit nem tesz hozzá a piachoz, sőt, inkább csak rombolja azt. Fontos, hogy az új csatorna valamit adjon hozzá a portfólióhoz, azaz nyújtson újat a disztribúciós partnereinknek, a hirdetőinknek és nyilvánvalóan a nézőknek.

echo_tv_studio-1024x576-1024x576
Távozik Mészáros Lőrinc kulcsfigurája az Echo TV-től
Felhívtuk Csík Zoltánt, az Echo TV leköszönő igazgatósági tagját, aki megerősítette a hírt, majd sejtelmesen válaszolt arra a felvetésre, hogy a médiában folytatja-e karrierjét.

Kiemelt kép: Kolosi Péter. Fotó: Berecz Valter, 24.hu

Ajánlott videó

Olvasói sztorik