Média
távkapcsoló

Lecsapott a Médiatanács a StoryTV-re

Szalay Dániel
Szalay Dániel

újságíró. 2018. 03. 15. 20:48

Korábban a témában:

Március 15-én, a szabad sajtó ünnepén sem pihen a médiahatóság, mely ma közleményt adott ki arról, hogy a Story 5, a Story 4 és a Galaxy TV kereskedelmi csatornákat működtető Digital Media and Communications Zrt.-t 440 ezer forint bírsággal sújtotta eheti ülésén, mert a grémium szerint a tévétársaság tavalyi utolsó negyedévben tizenegy alkalommal tett közzé a környező műsorszámokhoz képest hangosabb reklámblokkot. (A közlemény nem említi, de a tévétársaság épp tulajdonosváltáson esik át.)

Story TV, Story4. MTI Fotó: Balaton József
Mészáros Lőrincék forgolódnak a Story TV körül
Csík Zoltán, a felcsúti polgármester embere nem tagadta a kapcsolatot. A tévé tulajdonosváltása körül azonban információink szerint egyelőre nehézségek támadtak.

A Médiatanács ezenkívül a Tiszavasvári Városi Televízió szolgáltatójára egy decemberi hatósági ellenőrzés alapján tízezer forint bírságot szabott ki arra hivatkozva, hogy a televízió kevesebb közszolgálati, helyi közélettel foglalkozó, a mindennapi életet segítő műsort tett közzé a médiaszolgáltatási szerződésében vállaltakhoz és a médiatörvényi előírtakhoz képest.

Karas Monika, az NMHH és a Médiatanács elnöke. Fotó: MTI/Komka Péter
Már a látszatra sem ad a Médiatanács
A testület az őt tavaly októberben súlyosan elmarasztaló jogerős bírósági döntés ellenére sem cselekedett, sőt újabb jogsértéseket követett el.

Pénzt kaptak a helyi tévések

A Médiatanács Magyar Média Mecenatúra Programja közéleti, kulturális magazinműsorok és hírműsorok készítését célzó pályázatának tavaly meghirdetett negyedik fordulójában összesen 144,2 millió forintot ítélt oda huszonkilenc helyi és körzeti televíziós műsorszám egy-egy évi támogatására. Közéleti magazin kategóriában hét televízió pályázott eredményesen: a Tatabányai és a Hajdúnánási Televízió, a Putnoki Városi Televízió, a Csongrád Tv, a bükkábrányi Eleven Televízió, a mohácsi Csele TV, valamint a csepregi Trió- TV-Dunántúl. A támogatásból hírműsorokat készíthet tizenegy médiaszolgáltató: a Gyöngyösi és az Ózdi Városi Televízió, a Nyíregyházi és a Bajai Televízió, a Makói Városi TV, a Gyula és a Győr+ Televízió, a Kanizsa TV, a kiskunhalasi Halas TV, a kaposvári Kapos Televízió és a pécsi Pannon Televízió. Szintén tizenegy televízió kapott hozzájárulást kulturális magazinműsorok gyártására: a Kecskeméti Televízió, a Pápa Városi Televízió, a Makói Városi TV, a Veszprém, az Érd és a Somogy TV, a dunaújvárosi D+ TV, a fővárosi Hegyvidék Televízió, a Bonum TV, a százhalombattai Halom Televízió, valamint a szekszárdi Tolnatáj Televízió.

Andy Vajna (középen), Habony Árpád (balra) és Havasi Bertalan (jobbra) társaságában
Tovább nő Andy Vajna médiabefolyása
Nem 2, hanem 4 új tévécsatornát indít idén a kormánybiztos által tulajdonolt TV2 Média csoport. Dirk Gerkens vezérigazgató árulta ezt el egy konferencián.

A Médiatanács bejelentette azt is, hogy 500 ezer forinttal járul hozzá a fiatal operatőrök munkáit bemutató Zsigmond Vilmos Nemzetközi Filmfesztivál költségeihez. Az összeget a közönségdíj nyertese kapja majd meg. Az eseménynek idén is Szeged ad majd otthont május 9. és 12. között.

A Médiatanács 1,8 millió forinttal támogatja a komlói Hét Domb Filmfesztiválon az animáció-, dokumentum- és kisjátékfilmes kategóriák első három-három helyezettjének díjazását. Az eseményt szeptember 3. és 9. között rendezik meg Komlón és Pécsett. A magyar és külföldi alkotók május 31-ig nevezhetnek filmjeikkel a fesztiválra. A szolnoki Nemzetközi Képzőművészeti Filmfesztivált ettől az évtől a magyar származású, Oscar-díjas díszlettervező előtt tisztelegve Alexander Trauner ART/FILM Fesztivál névvel rendezik meg. A tanács a képzőművészeti és a látvány kategória dobogós helyezettjeit összesen hárommillió forinttal, a fesztivált népszerűsítő logófilmpályázat első három helyezettjét összesen 300 ezer forinttal, a családok éve alkalmából fiatal filmesek számára hirdetett rövidfilmpályázat három legeredményesebb versenyzőjét pedig összesen egymillió forinttal támogatja az október 16. és 21. között zajló rendezvényen.

Tarjányi Péter, a zoom alapító társtulajdonosa, leköszönő ügyvezetője
Lemondott Tarjányi Péter a Zoom éléről
A biztonságpolitikai szakértő, az oldal alapítója és társtulajdonosa március 15-i hatállyal adta be lemondását a Zoom.hu-t működtető cég ügyvezető igazgatói posztjáról.
vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.