– közölte az IAB Hungary internetes reklámszakmai szervezet pénteken.
Azt írják, 2017 végére véglegesedett az IAB Hungary harmadik negyedéves digitális reklámbevételi adatsora, az úgynevezett NORI Index, amely 24 médiatulajdonos és reklámértékesítő ház bevallása alapján készült, és így derült ki a 9,4 százalékos növekedés 2016 azonos időszakához képest.
A mobilreklám nőtt a legnagyobbat
Az IAB NORI 2017 harmadik negyedéves jelentése alapján 8 százalékos növekedést értek el az úgynevezett display típusú hirdetésekből származó bevételek. (Display típusú hirdetés például a böngészőben megjelenő banner, azaz reklámcsík.) A mobilfelületek bevételnövekedése nem állt meg, az előző két negyedévhez képest ugyan kisebb mértékben, de még így kimagasló, 34 százalékos emelkedést értek el. Az e-mail eszközök kihasználtsága csökken, immáron tartósan, és így volt ez 2017 harmadik negyedévében is, amikor 30 százalékos csökkenés volt kimutatható. Ez a terület már korábban is a három mért kategória közül a legkisebb volt.
A harmadik negyedéves adatok azért is érdekesek, mert a NORI adatok közlése óta minden évben az egyik legerősebb időszak a harmadik negyedév volt. Az IAB ezért azt is megnézte, hogy ezen időszakban hogyan bővült a digitális reklámbevételi mutató.
A reklámpiaci szervezet megállapítása alapján az egyre magasabb bázis mellett is a 2017 évi növekedés az egyik legerősebb volt, így továbbra is növekvő piacon dolgoznak a digitális média szereplői.
Az IAB Hungary 2010 óta készíti el minden negyedévben a magyar digitális hirdetési piac állapotát tükröző NORI jelentést a PwC közreműködésével. A jelentés minden időszakban azoknak a cégeknek az adatait veszi figyelembe, amelyek azonos bázis mellett az előző évre is biztosítottak adatszolgáltatást – emlékeztetett a szakmai szervezet.
Kiemelt kép: Thinkstock