Média
SSUCv3H4sIAAAAAAAEAJ2RTW7DIBCF95V6B4u1LTnGcUKvEnUxhrE7CjEV4FRV5LuXH1tiXbHhfcODecPr/a2q2AiOJPuoXlEFTVqvzlvwZJaA23rnqMgbS6AjjGxLFeY8+NWhi1fsSILHOZzNcPcf79yyro5CKgZHKDFWF8ytY2IH2up/O/Pm84gCMy7yNzVcBLGoEXKQWz7K7j8e7aOM9iSFptCwKjJFyqeRoKOBFzd/W5K0zIXN+C+05cTCyM2jAIvxqZM9GFNhpFGeeFiiG4araLngfcfZ8Q1G3kmVvZKKDjGdR45D1wyCX5q+nboGEKG5qvHSojxBf57CpLY/5FTPzQ4CAAA=

Két budapesti rádió nevet vált, a Magyar Hírlap kirekesztő volt

Szalay Dániel
Szalay Dániel

újságíró. 2017. 12. 15. 12:59

Korábban a témában:

Az NMHH Médiatanács eheti üléséről kiadott hivatalos tájékoztató megerősíti azt az információt, amiről a 24.hu már korábban beszámolt, hogy hozzájárulását adta a Rádió Q nevű budapesti közösségi rádió Retro Rádióra történő névváltásához, méghozzá december 18-i hatállyal.

Ingyenes marad a frekvencia, de megváltozott műsortervvel (Frissítés 14:50)

Az NMHH kommunikációs igazgatósága a 24.hu kérdésére azt is elmondta, a Rádió Q műsorterve valóban megváltozik és a jövőben több magyar zenei tartalmat sugároz majd. Hozzátették: a hatósági szerződésben a médiaszolgáltatás sajátos karakterisztikája és arculata a közlekedés és fogyasztóvédelem jellegről magyar zene megjelölésre változott. A rádió továbbra is közösségi jellegű médiaszolgáltatóként folytatja tevékenységét, változás ebben a lényeges pontban nem történt. Ez azt jelenti – tesszük hozzá mi magyarázatként- , hogy a frekvenciát birtokosa ingyenesen használhatja.

A rádió egyébként az eddigi információk alapján Andy Vajna, illetve Mészáros Lőrinc közeléből működik majd.

AppleMark
Újabb rádiókat szereznek meg kormányközelből
Egy budapesti rádiós frekvencia idén, egy nyíregyházi rádiós frekvencia pedig jövőre landolhat Mészáros Lőrinc és Andy Vajna közelében.

A testület egy másik rádió névváltásához is hozzájárult, így a Rádió Rock a jövőben Rock FM-ként folytatja tovább működését. A Rockot a Favorit Masters Kft. működteti.

Mindkét pályázat pótlásra szorul az országos rádiós tenderen

Az országos kereskedelmi rádiós pályázati eljárásban a Médiatanács annak ellenére lefolytatta a beérkezett két pályázati ajánlat, a tavaly novemberben frekvenciáját elvesztő Class FM-et működtető Advenio Zrt. és az Andy Vajna Rádió 1 hálózatának volt ügyvezetője, Bakai Mátyás vezette és a pályázaton való induláshoz a Mészáros Lőrinc többségi tulajdonában lévő MKB Bank hitelét megszerző Hold Reklám Kft. pályázatának formai (alaki) vizsgálatát, hogy az Advenio Zrt. már a pályázati eljárás megindítását követően bírósághoz fordult és kérte a Médiatanácstól a tender felfüggesztését a bírósági döntését. A Médiatanács ugyanakkor a mostani alaki vizsgálatkor mindkét pályázó esetében formai hiányosságokat talált, ezért tizenöt napos határidővel hiánypótlásra ad nekik lehetőséget.

A Médiatanács közleménye az ügyben arra emlékeztet: a médiatörvény szerint a pályázati ajánlatok benyújtásától, november 7-től számítva az eljárás ügyintézési határideje nyolcvanöt nap – nem számítva a hiánypótlásokat és az esetleges bírósági felülvizsgálat iránti kérelmek miatt a pályázati eljárási felfüggesztéseket –, amely egyszer, legfeljebb húsz nappal meghosszabbítható. A pályázati eljárásban az alakilag érvényes pályázatok nyilvántartásba vétele után következhet majd a pályázatok a tartalmi vizsgálata. A jogerős eredményhirdetés után a törvény szerint 45 napon belül kell megkötni a nyertessel a hatósági szerződést, amely rögzíti, hogy a szerződéskötéstől számítva mennyi időn belül kell megszólalnia majd a nyertes rádiónak.

Kirekesztő volt a melegellenes cikk a Magyar Hírlapban

A Médiatanács szerint a Magyar Hírlap című napilapban, illetve az internetes oldalán július 10-én megjelent Eddig és ne tovább! Ideje levernünk a cölöpöket című cikk révén kirekesztő tartalmat közölt, ezért a lap kiadóját – a honlapon található cikk eltávolítása mellett – 150 ezer forint bírság megfizetésére és a jogsértés tényéről tájékoztató közlemény közzétételére kötelezi. A cikk szerzője az írásban a Budapest Pride apropóján a melegek alapvető jogainak korlátozására tett javaslatokat. A tájékoztató közleményt a lap internetes nyitóoldalán a határozat jogerőre emelkedésétől számított három napon belül köteles úgy közzétenni, hogy a honlap megnyitásakor a teljes információ folyamatosan olvasható legyen a közzétételtől számított hét napon keresztül.

Büntetés a Story TV tulajdonosának

A Story5, a Story 4 és a Galaxy TV médiaszolgáltatója, a Digital Media and Communications Zrt. július és szeptember között újra – összesen 12 alkalommal – túl hangos reklámokat tett közzé, ezért az ismételt jogsértések miatt a szolgáltatónak 360 ezer forintos bírságot kell fizetnie – állapította meg a grémium.

Budapest, 2005. október 17.
Börzsönyi Gábor vágó a vágószobában. Egy újabb kereskedelmi tv-csatorna kezdi meg kísérleti adását novembertől. A Story névre keresztelt csatorna napi 18 órában az Amos műholdról sugározza már kísérleti adását és a tervek szerint minden kábelháztartásban fogható lesz, legkésőbb január 01-től a külföldi és magyar sztárokról szóló szórakoztató műsora. 
MTI Fotó: Balaton József
Aláírták a Story TV felvásárlását
A vevő egy tavaly alapított brit cég, a szerződést mégis csupán magyar nyelven írták alá a felek.
vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.

Ismét tüntetnek Budapesten

A harmadik napon is tele a Kossuth tér

Élő videó: Ismét tüntetnek Budapesten