Elkészült a Neo Interactive digitális ügynökség Inspira Research kutatócég közreműködésével elkészített legfrissebb kutatása, mely a magyar viberezők felhasználói szokásait vizsgálta, és átfogó képet nyújt a magyar viberezők szokásairól és preferenciáiról, valamint betekintést enged abba is, hogy a Viber milyen kommunikációs lehetőségeket biztosít a vállalkozások számára.
A felmérés alapján a rendszeresen internetet használó magyarok 87 százaléka ismeri a Vibert, közülük 55 százaléka aktívan használja is a platformot. Annak ellenére, hogy a Viber a fiatalokat célozza, a felhasználók negyede 35 és 44 év közötti, 21 százalékuk a 25 és 34 évesek korosztályába tartozik, 20 százalék pedig 45 és 54 év közötti. A válaszadók csupán 16 százaléka tartozik a 18 és 24 év közöttiek csoportjába.
Az eredmények alapján a legtöbben (77 százalék) privát csevegésre, szöveges üzenetküldésre használják az alkalmazást, 41 százalék az ingyenes telefonhívásokat részesíti előnyben, míg harmadik helyen zárt a legnépszerűbb eszközök között a videótelefonálás lehetősége, ezt a válaszadók 15 százaléka használta idén szeptemberben, amikor a felmérés adatfelvétele zajlott.
Míg a Facebook hátrányaként azt emlegetik, hogy a platformon a fiatalok szülei is jelen vannak, a Vibert használók változatos csoportjai jól szegmentáltak a leggyakrabban keresett kapcsolataik tekintetében. Legtöbben barátaikkal kommunikálnak Viberen (71 százalék), ezt követik a közeli rokonok (52 százalék) majd a munkatársak (25 százalék).
A Viber egyik legnépszerűbb eszköze a matrica
A felmérés szerint a felhasználók 47 százaléka saját bevallása szerint aktívan használja beszélgetései során a csatornán elérhető matricákat. 64 százalékban érzelemkifejezésre, 51 százalékban köszönésre, 37 százalékban vicces élethelyzet bemutatására keresik a legfrappánsabb képes megoldásokat.
A kutatás azt is körbejárta, hogy milyen élethelyzetekben használták a magyar felhasználók a platformot. Kiderült, hogy a válaszadók 5 százaléka szakított már párjával a Viberen, 10 százaléka vallott már szerelmet a másiknak és 23 százalék kért már segítséget a csatornán egy problémára.
A felmérés alapján a magyarok is sokkal szívesebben választják szöveges üzenetküldésre a social media csatornákat, mint a telefon alapfunkcióit. Ezt igazolja, hogy a megkérdezettek 42 százaléka inkább a Vibert használja az sms helyett, és 72 százalék véli úgy, hogy a Viber használata egyszerű.
Szeretik a magyarok a csevegőrobotokat
A felmérés készítői azt is vizsgálták, hogy mennyire elégedettek a felhasználók a Viber oldalain elérhető csevegőrobotokkal. Az eredmények szerint a magyarok igazán élvezik a csevegőrobotokkal folytatott beszélgetéseiket, és a mechanizmusnak köszönhetően egy valós személyként tekintenek az üzenetek küldőire. Ezt igazolja, hogy a megkérdezettek 15 százaléka szerint a chatbot mögött középkorú hölgyek ülnek és ők válaszolnak üzeneteikre, 32 százalékuk pedig úgy tartja, hogy a Skynet volt a világ első chatbotja.
A social media eszközökre is erős hatással vannak az e-kereskedelmet érintő fejlesztések, a kutatás szerint az alkalmazás használói szívesen vennének Viberen keresztül mozijegyet, színházjegyet, könyvet, játékot, szórakoztatóelektronikai- vagy kozmetikai terméket. A vásárlás mellett pedig igényelnék azt is, hogy ételrendelésben, ügyintézésben vagy taxirendelésben is a Viberen találjanak megoldást.
A Viber a magyar piacon masszív trónkövetelő a maga közel 3 millió felhasználójával, ráadásul olyan szemlélettel és funkciókkal rendelkezik ami pont az újgenerációs voltának a lényeges sajátossága. A Viber tulajdonosa kiemelt piacként tekint Magyarországra, és a kommunikációs csatorna arra is alkalmas, hogy ügyfélszolgálatként, egyedi promóciók terepeként is megállja a helyét, valamint az e-kereskedelem számára is épp most nyílik ki
– mondta a felmérés alkalmából Soós Gergely, a Neo Interactive alapítója.
Magyarország a térség egyik innovációs központja, számos fejlesztő dolgozik a Viber népszerűsítésén, e-kereskedelem és online marketing megoldásokon. A régióban a Viber egyike a legnépszerűbb alkalmazásoknak, és a magyarok kifejezetten aktívak a mobilkommunikációban. Itt is többen használják már a Vibert üzenetküldésre, mint ingyenes telefonálásra. Egy év alatt a magyarok 10 milliárd Viber üzenetet küldenek egymásnak. Sokat tanulunk a magyar piacon, a tapasztalatokat pedig fel tudjuk használni olyan kiemelt célországokban, mint Oroszország, vagy Kína
– tette hozzá Atanas Raykov, a Vibert működtető Rakuten Viber nemzetközi üzletfejlesztési igazgatója.
A kutatás a http://neo.viberkutatas.hu weboldalon részletesebben is elérhető.