A Médiatanács péntek délután bejelentette, hogy keddi ülésén a Telkibánya 100,6 MHz közösségi rádiós frekvenciapályázaton a Mária Rádió Zemplén néven tervezett szolgáltatásával pályázó, veszprémi székhelyű Médiahíd Kft.-t nyilvánította nyertesnek. A kft. a fővárosi Mária Rádióval hálózatba kapcsolódást kérve nyújtotta be ajánlatát, vagyis a zempléni térségben átveszi majd a cég a Mária Rádió műsorát. A Médiahíd Kft.-nek egyébként az FM4 Rádió Kft. a tulajdonosa, annak pedig a Mária Rádió.
A tanács eheti ülésének összefoglalója megerősíti ezenkívül a korábban már megjelent sajtóinformációt, ami alapján a grémium újra foglalkozott a Szeged 87,9 MHz-en sugárzó Európa Rádió frekvenciájával, és elfogadták, hogy a Radio Plus Kft. Budapest 96,4 MHz Rádió 1 médiaszolgáltatásával hálózatba kapcsolódva működhessen tovább a helyi rádió. A Radio Plus Kft. és a budapesti Rádió 1 Andy Vajna filmügyi kormánybiztos érdekeltsége. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a két héttel ezelőttig még közösségi frekvencián működő közösségi-egyházi rádió helyett a kormánybiztos rádiójának műsora szól Szegeden november 7-től, a testület ugyanis egy héttel korábban áldását adta a közösségi frekvencia kereskedelmivé történő átminősítésére.
A testület közleménye azt írja, hogy a nevét a hálózatba kapcsolódást követően 87,9 Rádió 1-re változtató szegedi rádió saját napi műsorideje a hálózatba kapcsolódással négy óra negyven perc, ami negyven perccel több mint korábban, amikor még a Debrecen 94,4 MHz-en elérhető Európa Rádióval hálózatba kapcsolódva szólt az adás. Arra a Médiatanács témával kapcsolatban pénteken kiadott néhány mondatos közleménye nem tér ki, hogy mekkora frekvenciahasználati díjért használhatja az egy héttel ezelőtt kereskedelmivé átalakított frekvenciát a cég, illetve mi alapján határozta meg a testület a díj mértékét a frekvencia kereskedelmivé történt átminősítésekor. Az sem derül ki a közleményből, hogy hogyan tudta megkezdeni a hálózatba kapcsolódást már november 7-én az Európa Rádió a Vajna-féle Rádió 1-el úgy, hogy csak aznap volt a Médiatanács ezt engedélyező ülése. (Ez ügyben ezért kérdéseket küldünk a testületnek, és a témára később még visszatérünk.)
Bírság a Sport 2-nek és a Friss FM-nek
A grémium egyébként eheti ülésén ötvenezer forintra bírságolta a Sport2 médiaszolgáltatóját, az AMC Networks Central Europe Kft.-t burkolt reklám közzétételére hivatkozva. A Médiatanács szerint ugyanis a sportcsatorna Lóverseny délután című műsorszámának egyik augusztusi adásában egy gasztronómiai rendezvény főszervezőjével készült interjút úgy mutatott be a programok részletes ismertetésével, hogy a beszélgetés után a rendezvény hivatalos plakátja is megjelent a képernyőn. A szolgáltató a Médiatanács szerint ezzel úgy reklámozott egy eseményt, hogy megtévesztette a közönséget, mert a nézők nem a műsortól elkülönített reklámban találkoztak a kereskedelmi tartalommal, hanem abban a hiszemben nézték a műsort, hogy amit néznek, az reklámmentes tartalom.
A kisvárdai Friss FM közösségi rádió szolgáltatójára egy augusztusi hatósági ellenőrzés miatt tízezer forint bírságot szabott ki a tanács. A rádió kevesebb szöveget, magyar zenét, helyi közélettel foglalkozó, a mindennapi életet segítő, közszolgálati és hírműsort, valamint több ismétlést tett közzé a szerződésében vállaltakhoz képest.
Érdekesség, hogy a Médiatanács még mindig nem foglalkozott a velencei rádiós pályázat ügyében született bírósági ítélettel, mely kimondta, hogy a testület súlyos jogsértések mellett hozta ki győztesnek Andy Vajna partnerét, a B&T Kft.-t a Velence Meleg-hegy frekvenciapályázaton, az alakilag és tartalmilag egyaránt megfelelő pályázatot benyújtó Fehérvár Rádióval szemben.