- „Ez van, ha a Kutya című lap munkatársa tévézik.”
- „Folyamatosan és egyre jobban tönkrever minket az RTL, csak röhögnek már rajtunk teli szájjal.”
- „Csapkodják a térdüket Kolosiék.”
Többek között ilyen kísérőmondatokkal szivárogtatták ki a TV2-től portálunknak Andy Vajna kereskedelmi csatornájának legújabb, a Tények című műsorukra vonatkozó, a Nielsen Közönségmérés műszerei által mért nézettségi adatokat a TV2 munkatársai, akik a levelek alapján úgy tartják, főnökeik (Tóth Tamás Antal, a hírigazgatóság helyettes vezetője és Kökény-Szalai Vivien hírigazgató) továbbra sincsenek igazán a helyzet magaslatán, és azt feltételezik: eközben a konkurenciánál, az RTL Klubnál a programigazgató vezérigazgató-helyettes, Kolosi Péter bizonyára már a térdét csapkodja a TV2 Tények számait látva.
A múlt héten (42. hét) például többször is tíz százalék közeli különbség volt az RTL Híradó és a TV2 Tények között, előbbi javára, sőt egyszer tíz százalék feletti volt a különbség. Mindez ráadásul a TV2 által preferált, a Vajna-csatorna számára általában kedvezőbb eredményeket hozó 18-59-es korcsoportban történt ezúttal is. De nem sokkal sikeredtek jobbra a Tények adatai a megelőző, 41. héten sem, amit a egy TV2-s munkatárs így értékelt:
Gyászos az előző, 41. hetünk is, szokás szerint. Hol csak 5, de inkább 7, 8, 9, sőt már 10 százalék felett is ver az RTL minket.
De akkor kezdjük is tételesen az elmúlt két hetet a hírműsorok kapcsán, hogy aztán cikkünk végén kitérjünk a TV2 és az RTL Klub egész napos, valamint főműsoridős számaira is.
A 41. hét a számok szintjén
Október 9-én, hétfőn a Tények 17,4 százalékos, az RTL Híradó 26,7 százalékos közönségaránnyal indította a 41. hetet a 18-59 közötti korosztályban, ami 9,3 százalékos előny az RTL-nek. Másnap a TV2 Tényeknek 17,4; az RTL Híradónak 22,4 százalékot mértek a Nielsen Közönségmérés műszerei. Ez kereken 5 százalékos előny az RTL-nek. Szerdán 16,9 százaléka volt Andy Vajna hírműsorának, míg az RTL Híradónak 24,1. Ez 7,2 százalékos győzelem az RTL számára. Csütörtökre a Tényeknek 16,6 százalék jutott az RTL Híradó 27,1 százalékával szemben, ami 10,5 százalékos előny a Nagytétényi útiaknak. Péntekre 15,7 százaléka volt a TV2 Tényeknek, míg az RTL Híradónak 22,5. Ez 6,8 százalékos előny. Október 14-én, szombaton 8,7 százalék volt a különbség az RTL javára, amikor a TV2 műsorát a közönségtábor 13,2 százaléka, az RTL műsorát a 18-59 év közötti nézőtábor 21,9 százaléka választotta. Vasárnap 14,4 százaléknyian nézték a Tényeket, míg az RTL Híradót 22 százalék választotta. Ez 7,6 százalékos előny az RTL Híradójának.
A 42. héten se tudott érdemben erősíteni a Tények
A 42. hetet október 16-án hétfőn a Tények 18,3 százalékkal, míg az RTL Híradó 25,5 százalékkal nyitotta, ami 7,2 százalékos előnyt adott az RTL-nek. Múlt kedden a Tényeknek 17,1, az RTL Híradónak 23,5 százaléka volt, ami 6,4 százaléknyi előny az RTL-nek a TV2 által preferált 18-59-es korosztályban. Szerdán a TV2 16,1 százalékával szemben az RTL Híradónak 25,7 százalékot mért a Nielsen Közönségmérés, ami 9,6 százalékos előny a Nagytétényi útiaknak. Másnap 8,7 százalék volt a TV2 Tények hátránya: 18,7 százalék állt szemben 27,4 százalékkal. Péntekre szépítettek a kormánybiztos tévéjénél, csak 3,6 százalék volt a lemaradásuk az általuk kedvelt korcsoportban. (TV2: 17,9% RTL: 21,5 %). Szombaton 14,2 százalékot produkált a TV2 Tények, míg az RTL Híradónak 20,8 százaléka volt, ami egy újabb megnyert este az RTL-nek, méghozzá 6,6 százaléknyi különbséggel. Vasárnapra sem sikerült szépíteni a hosszú hétvégén: a Tényeknek október 22-én 12,8, az RTL Híradónak 23 százalékos közönségaránya volt. Ez 10,2 százalékos győzelem a nemzeti ünnep előtti napon.
Főműsoridőben és egész nap is az RTL nyerte az elmúlt heteket
A 42. héten például a 18-59-es korosztályban a TV2-nek 9,5 százalékos közönségaránya volt egész napra nézve, szemben az RTL Klub 11,9 százalékával. A főműsoridőt tekintve pedig még nagyobb volt a különbség az RTL javára. Az RTL-nek 17,2, a TV2-nek 12,6 százaléka volt.
A megelőző, 41. héten az RTL-nek főműsoridőben 17,7; a TV2-nek 12,1 százaléka volt. Egész napot vizsgálva az RTL Klubnak 12,1; a TV2-nek 9,4 százalékos közönségaránya volt.
Ez alapján is látszik, hogy miközben az RTL Klub erőssége főleg az esti főműsoridő, a főműsoridőn kívül is erősebb átlagai vannak a TV2-nél. Mindezt úgy, hogy a TV2 egyébként 18 és 59 év közötti nézők között jobban szokott produkálni, mint az RTL Klub által preferált 18-49-ben, köszönhetően a TV2 idősödő korfájának.
Kiemelt kép:Gönczi Gábor és Marsi Anikó, a TV2 Tények műsorvezetői a műsor stúdiójában. Forrás: TV2 sajtófotó