Két pályázó vitt be pályázatot a Nemzeti Média és Hírközlési Hatósághoz (NMHH) a Médiatanács október 2-i határidőre kitolt budapesti körzeti rádiós frekvenciatenderére – derül ki a hatóság honlapjáról.
A tenderen a hat évvel ezelőtt, 2011 májusában elnémított Radiocafé egykori frekvenciáját, a 98,6 MHz-et pályáztatják.
A két pályázó közül az egyik egy Scaletta Kft. nevű, idén augusztusban megalakult budapesti székhelyű cég, melynek tulajdonosa a cégjegyzék szerint a szentendrei lakóhellyel rendelkező Lénárt Béla. Lénárt rövid nyomozásunk alapján a több médiavállalatnak is jogi szolgáltatásokat végző, többek között a békéscsabai 88,9 MHz rádiós frekvencia ügyében az Interax Kft. és a Médiatanács elleni perben az Interax jogi képviseletét ellátó Nadray Katalin ügyvéd vezette Nadray ügyvédi irodánál tanácsadó. Lénárt az ügyvédi iroda honlapja alapján főleg vállalati átvilágításokkal foglalkozik. Mivel a Nadray ügyvédi iroda neve egyébként a Scaletta elektronikus elérhetőségeinél is szerepel, feltételezhető, hogy az ügyvédi irodára bízta egy egyelőre a kilétét felfedni nem kívánó pályázó a pályázat elkészítését.
A Petőfi Rádió volt felelős szerkesztője van a másik cég mögött
A másik pályázó a Manna Vision Media Kft. szintén idén augusztusban jött létre. A kft. székhelye éppen abba a budapesti Ostrom utcában található társasházba van bejegyezve, melynek közvetlen szomszédja az NMHH központi épülete. A kft. tulajdonosa a budapesti Horváth Gergely, aki egyébként korábban tulajdonosa volt egy Laser Shop Kft. és egy vecsési székhelyű cégnek, a HGZ Project Bt.-nek is, és akiről kiderítettük, hogy ugyanaz a Horváth Gergely, aki tavaly májusig a közmédiánál, a Petőfi Rádiónak és a Petőfi TV-nek volt a felelős szerkesztője. A cég ügyvezetője Gálosi Szabolcs Balatonboglárról, aki korábban még a Balaton Rádió programigazgatójaként szerepelt a hírekben, illetve aki a Radiosite.hu-nak volt az alapító-főszerkesztője, de innen tíz év után éppen idén augusztusban távozott.
Az NMHH Médiatanácsa egyébként eredetileg szeptember 6-ig várta volna a rádiós pályázatokat, de az eredetileg kiírt pályázatban félreértésekre okot adó mondatokat felejtett a grémium, ezért a pályázat megjelenését követően, idén augusztusban módosította a július 25-én kihirdetett pályázati feltételeket, és a beadási határidőt is ki kellett tolni.
Több mint 2 millió ember érhető el az ingyenes frekvencián
A pályázati kiírás alapján egyébként a budapesti 98,6 MHz-es frekvenciával potenciálisan 2,24 millió fő érhető el. A frekvencia közösségi jellegű lesz, tehát nem kell érte frekvenciadíjat fizetni. Hogy egy egyébként értékes frekvenciáról van szó, azt jól mutatja, hogy azt 70,66 millió forint+áfa összegben árazta be a Médiatanács, ennek fényében érdekes, hogy nem adtak be kettőnél többen is pályázatot. A frekvenciát megszerző rádiónak napi 24 órában kell majd műsorait sugároznia, és speciális karakterisztikájú, általános tematikájú műsorokat kell majd készítenie.
A frekvenciát korábban használó Radiocafét azért némította el az NMHH Médiatanácsa, mert a Radiocafé nem fizette ki héthavi műsor-szolgáltatási díját, amit a Radiocafé vezetősége a rádiós hirdetési piac zsugorodásával indokolt. Az adás lekapcsolásakor már a munkatársak bérét sem tudták kifizetni, ezért az is előfordult, hogy nem volt aki felolvasta volna a híreket.