Média

Nevet váltott a „simicskátlanított” euroAWK

Szeptember 25-től Adboard Kft. néven folytatja tovább tevékenységét az eddigi euroAWK Outdoor Kft. nevű közterületi reklámpiaci cég, a német Freund cégcsoport (az euroAWK GmbH) másodikként, 2015-ben létrehozott magyarországi leányvállalata.

A német euroAWK GmbH 1993 óta van jelen a magyarországi köztéri reklámpiacon, akkor jött létre az euroAWK első magyar cége, az Adboard Kft.-vel (az edidigi euroAWK Outdoor Kft.-val) ma már csak piactársi szerepben lévő EURO-AWK Kft., amelynek egyébként résztulajdonosa a németeken kívül Simicska Lajos üzlettársa, Fonyó Károly is, aki eleinte 15 százalékban, ma már csak 0,79 százalékban tulajdonosa a cégnek. Ám a német anyavállalat 2015 márciusban, épp Simicska Lajos Orbán Viktorral kialakult konfliktusának eldurvulásakor – és nyilvánvalóan attól nem függetlenül – alapított egy másik, ugyancsak kültéri reklámozással foglalkozó céget Magyarországon. Ekkor jött létre a most a nevét megváltoztató euroAWK Outdoor Kft., mely voltaképpen egy „simicskátlanított” kültéri plakátcég, hiszen ez már 100 százalékban a németek kezében van. (Az idő végül is a németek előrelátását igazolta, hiszen amióta Simicska Lajos, a miniszterelnök volt barátja kegyvesztett lett, Simicskáék érdekeltségei folyamatos offenzíva alá kerültek a reklámpiacon, melynek egyik leglátványosabb pillanata az volt, amikor az ugyancsak Simicskáékhoz kötődő plakátcég, a Mahir Cityposter oszlopait elkezdte eltávolíttatni a Fővárosi Közgyűlés. Néhány napja pedig Simicska azt jelentette be, hogy nem értékesít több politikai célú plakáthelyet.)

Az Adboard névváltását bejelentő hivatalos közlemény alapján egyébként nem csak nevet vált a cég, de új arculata is lesz. Szó esik arról is a sajtóanyagban, hogy 2015-ben a német tulajdonos miért hozta létre az új kft.-t. Eszerint a cégcsoport a meghatározó magyarországi szerepének megerősítése érdekében döntött úgy, hogy létrehozza az új, 100 százalékos tulajdonában lévő céget, az euroAWK Outdoor Kft.-t.

A névváltás kapcsán egyúttal megragadták a lehetőséget, hogy kifejezzék, milyen nagyon elkötelezettek a magyar reklámpiac iránt, és hogy bejelentsék: a következő években újabb beruházásokat, fejlesztéseket terveznek, hogy magyarországi ügyfeleiket a lehető legmagasabb szinten szolgálják ki. Hangsúlyozzák viszont azt is, hogy az új márkanév bevezetése a meglévő hirdetési szerződéseket érdemben nem befolyásolja, a cég a kereskedelmi partnereit továbbra is a megszokott módon és feltételekkel szolgálja ki.

A közleményben emlékeztetnek rá: a vállalat jelenleg országszerte több mint 2500 különféle köztéri reklámfelülettel (óriásplakátokkal, citylightokkal, egyedi hirdetési megoldásokkal) rendelkezik forgalmas utak és csomópontok mentén, valamint tervei között szerepel, hogy a következő években újabb reklám eszközökkel bővíti közterületi portfólióját.

Az újabb beruházások megtervezésénél egyrészt a német tulajdonos nemzetközi piacokon is alkalmazott technológiájára, know-how-jára és tapasztalataira építünk, másrészt figyelembe vesszük a magyar piaci és jogi környezet valamennyi sajátosságát. A cég a nemzetközi tőkeerejével és technológiai hátterével valamennyi országban képes a változó piaci szabályozásoknak megfelelni, stratégiai döntéseit és operatív lépéseit minden esetben ezek figyelembe vételével valósítja meg

– idézik Bärbel Nietent, az Adboard ügyvezető igazgatóját.

Az Adboard közleménye utal arra is, hogy hosszú távú stratégiájuk részeként tavaly Magyarországon is bevezették a nemzetközi szinten már több piacon is bizonyított, cseh MGE Data fejlesztőcég által kifejlesztett CMS (Campaign Management System) új kampány-optimalizáló rendszert, ami lehetővé teszi, hogy a magyar hirdetők a felületek helyszíne és környezete, a forgalom vagy épp a potenciálisan releváns üzletek, szolgáltatók, intézmények többmilliós lokációs adatbázisa (POI – Point of Interest) alapján, akár felületenként állíthassák össze teljesen igényeikre szabott outdoor reklámkampányaikat.

A leadott pénzügyi beszámoló alapján az Adboard Kft. 2016-ban 77,1 millió forint nettó árbevételt és 9,2 millió forint adózott eredményt ért el. Az euro-AWK Kft.-nek jóval magasabb, 575,7 millió forintos árbevétele volt, de ehhez 248,8 millió forint veszteség is párosult adózást követően.

Frissítés (2017.10.10.). Fenti hírünk megjelenése után a mai napon az Adboard német tulajdonosa állásfoglalást juttatott el hozzánk, melyben azt írják, nem Simicska és Orbán barátságának megromlása miatt hozták létre a Simicska Lajos üzlettársától, Fonyó Károlytól független céget, annak megalapítását már hónapokkal korábban előkészítették. Ugyanakkor a létrehozatal indokaként többek között éppen Fonyó Károlyt jelölték meg. Az állásfoglalásukról itt írunk bővebben.

plakátpiac out-of-home
Nem a G-nap miatt „simicskátlanították” az euroAWK-t?
Legalábbis a ma már Adboard néven működő Euroawk Outdoor Kft. német tulajdonosa ezt közölte ma, hozzátéve, hogy már Simicska és Orbán látványos szakítása előtt hónapokkal megkezdték az új cég létrehozatalát.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik