Mint arról beszámoltunk, nemrég Adboard Kft.-re változtatta nevét a 2015 februárjában, nem sokkal Simicska Lajos és Orbán Viktor több évtizedes barátságának látványos megromlását, az úgynevezett G-napot követően létrehozott, Simicska üzlettársától, Fonyó Károlytól már független másik magyarországi euroAWK-cég, az euroAWK Outdoor Kft.
A vállalat német tulajdonosa most a névváltás kapcsán is megjelent sajtóhírekkel összefüggésben egy állásfoglalást juttatott el hozzánk, melyben fontosnak tartja leszögezni, hogy az Adboard tulajdonosa, az euroAWK GmbH ugyan valóban 2015. február 16-án jegyeztette be az euroAWK Outdoor Kft.-t, amely 2017 októberétől Adboard néven működik tovább, de nincs összefüggés a cég bejegyzésének dátuma és a közéleti események, Orbán Viktor miniszterelnök és Simicska Lajos közötti konfliktus februári kirobbanása, magyarán az emlékezetes G-nap között.
Nem kívánták tulajdonosaik között tudni Fonyó Károlyt
A német tulajdonos ma azt közölte: az euroAWK Outdoor Kft.-t nem az említett közéleti események miatt hozta létre, ők ugyanis az új vállalat létrehozását már a cégbejegyzés előtt hónapokkal előkészítették. A tulajdonos tájékoztatása alapján az 1993 óta Magyarországon is jelen lévő német cégtulajdonos azért látta szükségét, hogy új vállalkozást hozzon létre, mert
(Fonyó Károly Simicska Lajos üzlettársaként ismert – a szerk.) Az új céggel továbbá egy 100 százalékos tulajdonában álló céggel és saját reklámfelületeivel kívánta folytatni tevékenységét a magyar közterületi reklámpiacon az euroAWK, mely ezért döntött úgy hónapokkal korábban, hogy euroAWK Outdoor Kft. néven új céget hoz létre és reklámtevékenységét ebbe a cégbe szervezi át.A mostani névváltásról azt írják még: az Adboard márka bevezetésével egy friss, modern arculatú céggel kívánnak jelen lenni a magyar piacon. Továbbá a mostantól új márkanév alatt megjelenő, százszázalékos német tulajdonban álló cégen keresztül kívánják több mint 2500 köztéri reklámfelületből álló eszközportfólióját ügyfeleinek, hirdetőinek rendelkezésére bocsátani.