Média
rádió mikrofon on the air

Rádiós tehetségkutatót indít a Bartók Rádió

Korábban a témában:

Mikrofonpróba címmel rádiós tehetségkutató műsort indít a közmédia komolyzenéket játszó csatornája, a Bartók Rádió. A közmédia ezzel a módszerrel egyúttal új műsorvezetőit is keresi.

A tehetségkutató leendő résztvevőitől nem várnak előzetes tapasztalatot, bár mint a felhívásban olvasható, ha valakinek mégis van némi előélete, az sem hátrány. Az viszont fontos, hogy az illető magáénak érezze a közszolgálati média erényeit, továbbá megbízható és alapos legyen, szenvedélye legyen a kultúra és a komolyzene, és persze érdekelje a rádiózás. Kikötötték azt is, hogy a pályázók 23 és 40 közöttiek legyenek, bár az nem világos, valaki 41 évesen miért nem lehet alkalmas a feladatra.

A pályázóktól egyébként életrajzot és egy legfeljebb háromperces bemutatkozó hanganyagot várnak első körben. Ezután viszont már élő adásban folytatódik a megmérettetés: a tíz legjobb pályázó az ősszel a Bartók Rádióban jelentkező Mikrofonpróbában lesz hallható, ez alapján választja ki a zsűri a döntőbe jutókat. A döntőben a rádióhallgatók szavaznak arról, hogy ki lesz a győztes, aki azután fél évig dolgozhat majd a közrádiónak műsorvezetőként.

Rendkívül fontosak a Bartók Rádió hagyományai, és az a hatalmas tapasztalat és tudás, amellyel a kollégáink rendelkeznek, de számunkra az is elengedhetetlen, hogy folyamatosan meg tudjunk újulni. Keressük a friss hangokat, a fiatalokat, az új műsorvezetőket. Jó lehetőség erre egy műsorvezetői tehetségkutató, a Mikrofonpróba, ezért hirdettük meg ezt a rádiós »játékot«. Reméljük, sokan lesznek a komolyzene rajongói közül olyanok, akik a rádiózást is szeretik, és van bátorságuk megmérettetni magukat a Bartók Rádió mikrofonja előtt. Azt érzékeljük, hogy a klasszikus zenének egyre nagyobb tábora van szerte a világon, sorra nyílnak meg a hangversenytermek, rendkívül gazdag a koncertkínálat Magyarországon is, nő a zenei műhelyek száma. A hallgatói igények is növekednek, lépést kell tartanunk a közönséggel, és nyitottnak kell lennünk mindenre, ami érték

– nyilatkozta a Bartók Rádió tavaly ősszel kinevezett csatornaigazgatója, Devich Márton a kezdeményezésről.

A legutóbbi, idén május és július közötti rádióhallgatottsági adatok alapján a Bartók Rádiónak országosan 191 ezer fős hallgatótábora volt a 15 éves és annál idősebbek körében, a rádió a 9. helyen volt a hallgatottsági rangsorban a Kantar Hoffmann-Mediameter mérése szerint.

rádió - fotó: thinkstock.com
Tovább nőtt a rádióhallgatók száma, országosan a Petőfi Rádiót, Budapesten a Sláger FM-et hallgatták a legtöbben
A Kantar Hoffmann-Mediameter május és július közötti adatai alapján országosan a lakosság 70 százaléka naponta hallgatott rádiót, ami 3 százalékkal több mint a legutóbbi méréskor.

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.