Együttműködést jelentett be a Discovery Communications médiavállalat, valamint a tavaly indult Olympic Channel, mely a Nemzetközi Olimpai Bizottság (NOB) interneten sugárzott televíziója. Előbbihez, vagyis a Discovery Communcations céghez tartozik többek között az Eurosport sportcsatorna és a Discovery Channel ismeretterjesztő adó, illetve épp most vásárolják fel például a Travel Channelt és a Food Networköt.
Az Olympic Channel és a Discovery közötti együttműködés célja a fiatalabb generációk megszólítása és az Olimpiai Játékok szélesebb körben való népszerűsítése Európa-szerte. Azt ígérik, hogy az együttműködésnek köszönhetően “inspiráló emberi történetekre számíthatnak a nézők az elköteleződésről, az áldozatokról és az emberfeletti eredményekről egy éven át”.
A megállapodás összesen 50 európai országot érint, és a további célok között szerepel, hogy közösen tovább erősítsék az Eurosport olimpiai közvetítéseit. Az Eurosport tapasztalataira, és a korábban már sikerre vitt műsoraira épít, hogy exkluzív, egyedülálló tartalmakat biztosítson a rajongóknak minden platformon az olimpiai élményért, valamint hozzáférést garantálnak a lokális, releváns tartalmakhoz, egyedi történetekhez, hírekhez és az összes többi fontos eseményt érintő kérdéshez is.
Az együttműködést bejelentő közleményben Mark Parkman, az Olympic Channel igazgatója így nyilatkozott:
Rendkívüli örömmel tölt el minket, hogy partnerségre léphettünk az Eurosporttal, ezzel is közelebb hozva a nézőközönséget az olimpiai mozgalomhoz egy személyre szabottabb formában. Az együttműködésünk egy éves évfordulóját ünnepelve rendkívül nagy előre lépésnek értékeljük ezt a döntést, hiszen azt jelenti, hogy folytatjuk, sőt kiterjesztjük az eddig felépítetteket, még több platform és rajongó bevonásával, akik így részesülhetnek majd az Olimpiai Játékok összes élményében és izgalmában.
Jean-Briac Perrette, a Discovery Networks International elnök-vezérigazgatója hozzátette:
Ez a hosszútávú partnerkapcsolat tovább emeli az olimpiai tartalmak színvonalát és lehetővé teszi, hogy a legjobb eseményeket közvetítsük. Szeretnénk még több emberhez eljuttatni, a lehető legtöbbek számára hozzáférhetővé tenni ezt az egyedülálló élményt, hiszen az Eurosport számára a játékok mindig is többet jelentettek csupán kéthétnyi tömény sportnál.
Peter Hutton, az Eurosport vezérigazgatója is megszólalt:
Az Nemzetközi Olimpiai Bizottság rendkívül erős partner volt az első Olimpiai Játékok otthona kampányunk előkészítésekor, a 2018-as phjongcshangi eseményekhez kapcsolódóan. Örülünk ennek az együttműködésnek és bízunk benne, hogy ez tovább erősíti az egyedülálló történetmesélésünket, amivel az a célunk, hogy valami újat és izgalmasat mutassunk a rajongóknak, akárcsak a Legendák Harcában, ahol Usain Bolt, Carl Lewis és Jessie Owens teljesítményeit mutattuk be egymás mellett.