Média

Az Eurosport és a Discovery Channel tulajdonosa felvásárolja a Travel Channel és a Food Network gazdáját

Kiemelt kép: Josh Gates, a Travel Channel műsorvezetője egy magyarországi forgatás alkalmával. Fotó: Travel Channel/archív
Kiemelt kép: Josh Gates, a Travel Channel műsorvezetője egy magyarországi forgatás alkalmával. Fotó: Travel Channel/archív

Bejelentette a Magyarországon többek között az Eurosport sportcsatornáról és a Discovery Channel ismeretterjesztő csatornáiról ismert Discovery Communications, hogy 14,6 milliárd dollárért – részvényenként 90 dollárért – megvásárolja a Scripps Networks tulajdonjogát. Utóbbi médiavállalathoz olyan világszerte fogható tévécsatornák tartoznak mint például a Magyarországon is kedvelt Food Network, a Travel Channel és a Fine Living Channel.

Az egy részvényre jutó vételár egyébként 34 százalékkal magasabb mint a Scripps-értékpapírok tőzsdei jegyzésára.

Da Vinci Learning

Az ügylet a felek által adott tájékoztatás alapján várhatóan a jövő év elején zárulhat, és azt eredményezheti, hogy a Scripps tévés tartalmaival együtt a Discovery-nek évente 8 ezer órányi saját műsora lesz, illetve havonta 7 milliárd rövid formátumú (short-form) internetes videója keletkezik majd. A Discovery-hez mintegy 300 ezer műsorcím tartozik majd.

Ez egy új és izgalmas fejezet a Discovery életében, hiszen a Scripps az egyik legjobban futó médiacég a világon, értékes és népszerű márkákkal és tehetségekkel. A tevékenységünk a történetmesélésről szól autentikus személyek segítségével. A Scripps-zel közösen még erősebb, flexibilisebb és dinamikusabb globális médiacéggé válunk, mely a kiterjedt hálózatának köszönhetően teljes mértékben optimalizáltan és hatékonyan tud működni szerte a világban

– mondta David Zaslav, a Discovery Communications elnök-vezérigazgatója.

Kenneth W. Lowe, a Scripps Networks elnök-vezérigazgatója azt hangsúlyozta, hogy olyan életmód típusú tartalmakat állítanak elő, melyek minden nap hatással vannak a fogyasztók életére. Az elnök-vezérigazgató szerint a Discovery-vel kötött megállapodás nagy lehetőség a Scripps-nek is, hogy továbbfejlessze életmód márkáit, valamint erősítsenek a rövid formátumú videókkal és a streaming platformokon.

A Discovery és a Scripps egyébként együttesen az amerikai, reklámokat is sugárzó kereskedelmi tévés piac nézőtáborának körülbelül 20 százalékával rendelkezik majd.

Így néz ki jelenleg a két cég portfóliója:

Discovery:

  • Discovery Channel
  • TLC
  • Investigation Discovery
  • Animal Planet
  • Science és Turbo/Velocity
  • OWN (Egyesült Államok)
  • Discovery Kids (Latin Amerika)
  • Eurosport

Scripps:

  • HGTV
  • Food Network
  • Travel Channel
  • DIY Network
  • Cooking Channel
  • Great American Country
  • TVN
  • UKTV
  • Asian Food Channel
  • Fine Living Network

Magyarországon egyébként idén év eleje óta a Discovery, június óta pedig a Scripps tévécsatornáinak reklámidejét is a Habony Árpád hitelezőjeként és a Mandiner.hu tulajdonosaként, valamint az Orbán-kormány biztonságpolitikai tanácsadójaként ismert Tombor András cége, az Atmedia értékesíti.

(Kiemelt kép: Josh Gates műsorvezető. Fotó: Travel Channel)
A Travel Channel reklámideje is Habony hitelezőjéhez került
A Habony Árpád hitelezőjeként és a miniszterelnök volt főtanácsadójaként is ismert Tombor András cége, az Atmedia fogja értékesíteni az utazási tematikájú tévécsatorna reklámidejét.

 

Kiemelt kép: Josh Gates, a Travel Channel műsorvezetője egy magyarországi forgatás alkalmával. Fotó: Travel Channel/24.hu archív

Ajánlott videó

Olvasói sztorik