Bejelentette a Magyarországon többek között az Eurosport sportcsatornáról és a Discovery Channel ismeretterjesztő csatornáiról ismert Discovery Communications, hogy 14,6 milliárd dollárért – részvényenként 90 dollárért – megvásárolja a Scripps Networks tulajdonjogát. Utóbbi médiavállalathoz olyan világszerte fogható tévécsatornák tartoznak mint például a Magyarországon is kedvelt Food Network, a Travel Channel és a Fine Living Channel.
Az egy részvényre jutó vételár egyébként 34 százalékkal magasabb mint a Scripps-értékpapírok tőzsdei jegyzésára.
Az ügylet a felek által adott tájékoztatás alapján várhatóan a jövő év elején zárulhat, és azt eredményezheti, hogy a Scripps tévés tartalmaival együtt a Discovery-nek évente 8 ezer órányi saját műsora lesz, illetve havonta 7 milliárd rövid formátumú (short-form) internetes videója keletkezik majd. A Discovery-hez mintegy 300 ezer műsorcím tartozik majd.
Ez egy új és izgalmas fejezet a Discovery életében, hiszen a Scripps az egyik legjobban futó médiacég a világon, értékes és népszerű márkákkal és tehetségekkel. A tevékenységünk a történetmesélésről szól autentikus személyek segítségével. A Scripps-zel közösen még erősebb, flexibilisebb és dinamikusabb globális médiacéggé válunk, mely a kiterjedt hálózatának köszönhetően teljes mértékben optimalizáltan és hatékonyan tud működni szerte a világban
– mondta David Zaslav, a Discovery Communications elnök-vezérigazgatója.
Kenneth W. Lowe, a Scripps Networks elnök-vezérigazgatója azt hangsúlyozta, hogy olyan életmód típusú tartalmakat állítanak elő, melyek minden nap hatással vannak a fogyasztók életére. Az elnök-vezérigazgató szerint a Discovery-vel kötött megállapodás nagy lehetőség a Scripps-nek is, hogy továbbfejlessze életmód márkáit, valamint erősítsenek a rövid formátumú videókkal és a streaming platformokon.
A Discovery és a Scripps egyébként együttesen az amerikai, reklámokat is sugárzó kereskedelmi tévés piac nézőtáborának körülbelül 20 százalékával rendelkezik majd.
Így néz ki jelenleg a két cég portfóliója:
Discovery:
- Discovery Channel
- TLC
- Investigation Discovery
- Animal Planet
- Science és Turbo/Velocity
- OWN (Egyesült Államok)
- Discovery Kids (Latin Amerika)
- Eurosport
Scripps:
- HGTV
- Food Network
- Travel Channel
- DIY Network
- Cooking Channel
- Great American Country
- TVN
- UKTV
- Asian Food Channel
- Fine Living Network
Magyarországon egyébként idén év eleje óta a Discovery, június óta pedig a Scripps tévécsatornáinak reklámidejét is a Habony Árpád hitelezőjeként és a Mandiner.hu tulajdonosaként, valamint az Orbán-kormány biztonságpolitikai tanácsadójaként ismert Tombor András cége, az Atmedia értékesíti.