Média

Andy Vajna beszáll az IKO Csoportba

A filmügyi kormánybiztos, a TV2 és a Rádió 1  tulajdonosa társtulajdonos lesz a Rákosi Tamás féle, műsorgyártással és disztribúcióval is foglalkozó IKO Csoportban.

Tovább erősíti a két cégcsoport közötti együttműködést a TV2 műsorbeszállítójaként ismert IKO csoport és az Andy Vajna féle TV2, derül ki egy szerdai bejelentésükből. A megállapodás alapján Andy Vajna társtulajdonossá válik az IKO Csoport műsorgyártással, értékesítéssel, kábeltelevízió disztribúcióval és a hírességek menedzsmentjével foglalkozó vállalataiban.

A két cég a TV2 Csoport tulajdonosváltozása, 2016 óta stratégiai partnerei egymásnak. (Az IKO korábban az RTL Magyarország legnagyobb műsorgyártója volt, de amikor Dirk Gerkens, az M-RTL volt vezérigazgatója a TV2-höz ült át, az IKO a TV2-nél lett a legnagyobb beszállító.)

Az érintett cégek működésében és irányításában a lépés nem jár változással, tulajdonosként továbbra is Rákosi Tamás marad az IKO cégcsoport irányítója. A tájékoztatás alapján a tranzakció várhatóan a következő hónapokban zárul le.

A mai közlemény szerint az ügylet célja a két cégcsoport fejlesztése és az együttműködés további erősítése. A közleményben felidézik: az elmúlt másfél év alatt a TV2 Csoport és az IKO Csoport számos közös sikert ért el. Az IKO Műsorgyártó Magyarország legnagyobb, legtapasztaltabb televíziós gyártó cége, 2001 óta a televíziós piac legjelentősebb, legsikeresebb nemzetközi formátumait és saját fejlesztésű műsorait gyártja. Az elmúlt két évben az IKO gyártotta az adott szezon legnézettebb műsorait (Nagy Duett, Sztárban Sztár). Az IKO produkciói számos szakmai díjat megnyertek. A műsorgyártó cég jelentős szakmai kapacitással rendelkezik, a 40 fős állandó szakmai stábot 300 fős külső munkatársi csapat erősíti.

Az IKO Kábeltévé Magyarország legsikeresebb TV csatorna portfólió fejlesztő cége, amely 15 éves média és terjesztési piaci tapasztalattal rendelkezik.A TV2 Csoport stratégiai partnereként megkötött megállapodásoknak köszönhetően a TV2 csoport 2017-es terjesztési bevétele hatszorosa a két évvel ezelőttinek, tevékenységének köszönhetően a TV2 csatornái az ország egész területén elérhetőek, jelenleg piac feletti átlag 67 százalékos lefedettséggel rendelkeznek – írják.

A televíziós non-spot piacon az IKO Sales House több mint 15 éve van jelen, 2016 óta a TV2 Csoport kereskedelmi osztályával szoros együttműködésben értékesíti a teljes csatorna portfólió szponzorációs felületeit.

Az IKO Artist Management idén februártól intézi a TV2 Csoport összes csatornájához köthető műsor és az azokban szereplő hírességek megállapodásait, legyen szó rendezvényen való részvételről, moderálásról, reklámkampányban való szereplésről, jótékonysági projektről, tartalmi együttműködésről, illetve egyéb egyedi megállapodásokról.

Tovább növeli befolyását a 2. legbefolyásosabb médiás

Az IKO leendő társtulajdonosa, Andy Vajna filmügyi kormánybiztos, a TV2 és a Rádió 1 tulajdonosa a Marketing&Media idén 10. alkalommal elkészített „TOP 50 – A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban című” listájának második helyezettje volt. a TV2 egyébként masszívan veszteséges, nemrég már a könyvvizsgáló is aggódott miatta.

Aggódott a masszívan veszteséges TV2 könyvvizsgálója
Vagy pótolja az alaptőkét, vagy alakítsa át a társaságot, vagy szüntesse meg - figyelmeztette Andy Vajna tulajdonost a könyvvizsgáló.

A leggazdagabb magyarok listáján évek óta kiemelt helyen szereplő Rákosi Tamás egyébként az IKO csoporton kívül több más vállalkozásnak, például a Rákó óvszermárkának is tulajdonosa. Az IKO az elmúlt időszakban több internetes média körül is megjelent tulajdonosként, tavaly például felvásárolta a Propeller.hu hírgyűjtő portált az IKO Digital. Rákosi tavaly december óta a TV2 Zrt. igazgatóságának is tagja. Rákosi neve korábban az Atmedia televíziós reklámértékesítő ház tulajdonosváltása kapcsán is felmerült, egyrészt mint hitelező, másrészt mivel feltételezhetően Tombor András mellett ő is társtulajdonos lett egy hozzá köthető luxemburgi cég, a Mangusta Investen keresztül.

Rákosi Tamás
A TV2 egyik milliárdos igazgatója is felsejlik a több mint 30 hazai tévécsatorna reklámidejét áruló cég tulajdonosváltása mögött
Bár a több tucat hazai tévécsatorna reklámidejét értékesítő Atmedia vezetői korábban többször is cégük függetlenségét hangsúlyozták, a jelek szerint Rákosi Tamás segíthette felvásárolni a vállalatot.
Vidus Gabriella, RTL Magyarország

Ajánlott videó

Olvasói sztorik