Ahogy arról a napokban többször is beszámoltunk, a közterületi reklámozást alapjaiban érintő kományrendeletet fogadott el a kormány áprilisban. A témáról interjút is közöltünk Urbán Zsolttal, a Magyar Reklámszövetség elnökével, valamint Szelei Szilárddal és Samu Tímeával, az egyik plakátpiaci cég, a JCDeacux vezetőivel.
A friss fejlemény most az ügyben, hogy a Magyar Reklámszövetség OOH Tagozata most egy szakmai állásfoglalást tett közzé, amiben a kormány 104/2017. számú, a településkép védelméről szóló törvény reklámok közzétételével kapcsolatos rendelkezéseinek április 28-án megjelent végrehajtási rendeletének értelmezéséhez nyújt segítséget.
Az állásfoglalás legelőször is tisztába teszi, hogy az idén április 28-án megjelent és 30 napos hatállyal érvénybe lépő 104/2017 számú kormányrendelet valójában a már tavaly elfogadott, a településkép védelméről szóló 2016. évi LXXIV. törvénynek a végrehajtási rendelete. A rendelet értelmében a 30 nap elteltével, idén május 28-tól csak olyan új eszköz helyezhető ki, amely megfelel az abban foglalt kritériumoknak, mindemellett a régi, már meglévő és a településképi törvénynek nem megfelelő eszközök a szerződésük lejártáig, de legkésőbb 2020. december 31-ig változatlanul kint maradhatnak és az eddig megszokott módon használhatók.
– olvasható az MRSZ OHH (out-of-home, vagy más néven Közterületi) Tagozatának állásfoglalásában, mely szerint a 3 és fél év elegendő időt biztosít a közterületi piac szereplőinek, hogy az új szabályozásnak megfeleljenek, és mindeközben teljesüljön az a kormányzati szándék is, hogy a reklámzaj csökkenjen.