A Magyar Reklámszövetség diszkriminatívnak tartja a napi fogyasztási cikkeket árusító üzletek reklámtevékenységének szabályozását, mivel a reklámipari szövetség szerint a szabályozási tervezet módosított verziója is durva és indokolatlan beavatkozás a normál piaci folyamatokba – közölte az MRSZ szerdán a 24.hu megkeresésére.
Az MRSZ véleménye szerint a reklám multiplikátor szerepéből adódóan a reklámszabadság serkenti a gazdaságot, így annak korlátozása nemzetgazdasági szinten is károkat okozhat. Emlékeztetnek rá, hogy egy korábbi, a PwC közreműködésével készített reklámhatás-tanulmányuk kimutatta, minden reklámra költött 1 forint 6 forinttal járul hozzá a gazdaság teljesítményéhez és a reklám nemzetgazdasági szinten továbbra is a legjobb befektetések egyike.
Korábban a Magyar Idők arról írt, hogy még ebben a hónapban elfogadtatnák a kormánypártok azt a törvényjavaslatot, mellyel korlátoznák a kereskedelmi egységek számára a “kéretlen reklámújságok” kiadását. Azonban a kormánypártok sem egységesen ítélik meg a kérdést. Erre utal az is, hogy Kósa Lajos, a Fidesz frakcióvezetője azt mondta, ő személy szerint nem támogatja a javaslatot ebben a formában, mert az esetleg sértheti a gazdálkodás szabadságát.
Nem ez az első eset az elmúlt hetekben, hogy a kormány a reklám, illetve a kommunikációs iparral konfrontációba keveredik. Néhány napja például egy 9 százalékos mértékű reklámadót lengetett be a kormányzat, ami az MRSZ és több társszervezet, például a Magyar Lapkiadók Egyesülete szerint több szerkesztőség ellehetetlenüléséhez vezetne, mivel elvinné az iparág nyereségét. Végül az adó 9 százalékra történő emelését, legalábbis egyelőre, elhalasztották.