Média

Animált gifekkel és kattintásvadász címekkel szólítaná meg a fiatalokat a kormány új online magazinja

A kormányzat ujnemzedek.hu fiataloknak szóló magazinja
A kormányzat ujnemzedek.hu fiataloknak szóló magazinja
Az Y és Z generációs fiataloknak szóló online magazinná alakította át korábbi honlapját az Új Nemzedék Központ, az Emberi Erőforrások Minisztériuma alá tartozó állami cég. Kattintásvadász címek és animált gifek várják a fiatalokat.

Az Y és Z generáció fiataljait célozza az Új Nemzedék Központ (ÚNK) által csütörtökön bejelentett online magazin, amelyet az ujnemzedek.hu címen lehet megtalálni. A site célja az ÚNK tájékoztatása alapján, hogy az Y és Z generáció – azaz az 1980 és 1999 között, illetve 2000-től napjainkig tartó időszakban született fiatalok –  számára releváns tartalmakat közvetítsen a pályaválasztáshoz, oktatáshoz, munka világához és a felnőtté váláshoz, mindezt a generációk igényeinek megfelelően, szórakoztató formában.

Az ÚNK korábban is rendelkezett honlappal, de az oldalt teljesen átalakította az emberminisztérium alá tartozó cég, és a site-ot immáron online ifjúsági magazinként definiálja. Az ÚNK  azt állítja, hogy az oldal hiánypótló, mivel ennek a generációnak mostanáig még nem szólt magazin a piacon. Ott jártunkkor egyébként olyan cikkcímeket találtunk a honlap nyitóoldalán kiemelve mint például:

  • Egymás után ugrálnak a kútba az új Iphone tulajdonosok
  • A csapda, hogy utólag látod csak, mit vesz el az alkohol
  • Kínos dolgok, amiket sulisként tuti át fogsz élni!
  • Zseniális 1956-os társasjátékra dobtak össze a Kickstarteren
  • Cukiság a köbön: fehér kisoroszlán mutatkozott be a közönségnek a Nyíregyházi Állatparkban
  • Na most az van, hogy a velociraptort utánzó férfiról készült videót nem tudjuk nem megosztani

A kattintásmágnes jellegű címek mellett persze azért a kormányzati örömhírek sem maradtak ki, így például arról is olvashat az új nemzedék, hogy új tornaterem épült Jászfelsőszentgyörgyön, meg hogy turistacsalogatóvá válik az Erzsébet tér.

Azért kellett a magazin, mert a fiatalok információforrása leszűkült

Az átalakítással és megújulással az a célunk, hogy hozzájáruljunk a fiatalok világról alkotott képének színesebbé tételéhez. Azt tapasztaltuk, hogy a fiatalok információforrása rettentően leszűkült, gyakorlatilag csak a közösségi média idővonalán eléjük gördülő tartalmakat látják, olvassák. Ez egy öngerjesztő folyamat is egyben, hiszen például a Facebook algoritmusa azokat a tartalmakat, cikkeket részesíti előnyben, amelyeknél azt érzékelte, hogy elolvastuk, vagy elidőztünk rajta. Ebbe a világba szeretnénk a Y és Z generáció számára hasznos és informatív tartalmat bevinni

– közölte Poór Csaba, az Új Nemzedék Központ kommunikációs igazgatója a honlap csütörtöki bejelentése kapcsán.

Megjöttek az animgifek

Poór Csaba megemlítette azt is, hogy a korábbi oldalhoz képest, a már mobil és táblagépes változattal is rendelkező magazin sokkal egyszerűbb és átláthatóbb lett, igazodik az Y és Z generáció vizuális világához, és a közösségi funkciók mellett GIF-ek, loop-ok elhelyezése is lehetővé vált.

Poór Csaba azt is mondta, hogy az első felhasználók számára kissé szokatlan lehet az oldalról beúszó menüsor, de tapasztalataik alapján egyre kevésbé érdeklik a fiatalokat a menürendszerek, ezért csak témákhoz igazodó címkék, dizájnelemek kaptak helyet a nyitóoldalon.

A hagyományos rovatokat azért hagytuk el, hogy sokkal jobban tudjunk igazodni a fiatalok egyre gyorsabban változó témafogyasztási igényéhez. Másként és máshogy fogyasztanak tartalmakat, mi pedig ehhez igazodtunk. A rovatstruktúra elhagyásával, kiemelt címkék alapján instant rovatokat bármikor létre tudunk hozni

– tette hozzá az ÚNK kommunikációs igazgatója.

Az ÚNK egyébként a Széchenyi 2020 program keretében, magyarán az Európai Unió anyagi támogatásával működik.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik