Az Y és Z generáció fiataljait célozza az Új Nemzedék Központ (ÚNK) által csütörtökön bejelentett online magazin, amelyet az ujnemzedek.hu címen lehet megtalálni. A site célja az ÚNK tájékoztatása alapján, hogy az Y és Z generáció – azaz az 1980 és 1999 között, illetve 2000-től napjainkig tartó időszakban született fiatalok – számára releváns tartalmakat közvetítsen a pályaválasztáshoz, oktatáshoz, munka világához és a felnőtté váláshoz, mindezt a generációk igényeinek megfelelően, szórakoztató formában.
Az ÚNK korábban is rendelkezett honlappal, de az oldalt teljesen átalakította az emberminisztérium alá tartozó cég, és a site-ot immáron online ifjúsági magazinként definiálja. Az ÚNK azt állítja, hogy az oldal hiánypótló, mivel ennek a generációnak mostanáig még nem szólt magazin a piacon. Ott jártunkkor egyébként olyan cikkcímeket találtunk a honlap nyitóoldalán kiemelve mint például:
- Egymás után ugrálnak a kútba az új Iphone tulajdonosok
- A csapda, hogy utólag látod csak, mit vesz el az alkohol
- Kínos dolgok, amiket sulisként tuti át fogsz élni!
- Zseniális 1956-os társasjátékra dobtak össze a Kickstarteren
- Cukiság a köbön: fehér kisoroszlán mutatkozott be a közönségnek a Nyíregyházi Állatparkban
- Na most az van, hogy a velociraptort utánzó férfiról készült videót nem tudjuk nem megosztani
A kattintásmágnes jellegű címek mellett persze azért a kormányzati örömhírek sem maradtak ki, így például arról is olvashat az új nemzedék, hogy új tornaterem épült Jászfelsőszentgyörgyön, meg hogy turistacsalogatóvá válik az Erzsébet tér.
Azért kellett a magazin, mert a fiatalok információforrása leszűkült
Az átalakítással és megújulással az a célunk, hogy hozzájáruljunk a fiatalok világról alkotott képének színesebbé tételéhez. Azt tapasztaltuk, hogy a fiatalok információforrása rettentően leszűkült, gyakorlatilag csak a közösségi média idővonalán eléjük gördülő tartalmakat látják, olvassák. Ez egy öngerjesztő folyamat is egyben, hiszen például a Facebook algoritmusa azokat a tartalmakat, cikkeket részesíti előnyben, amelyeknél azt érzékelte, hogy elolvastuk, vagy elidőztünk rajta. Ebbe a világba szeretnénk a Y és Z generáció számára hasznos és informatív tartalmat bevinni
– közölte Poór Csaba, az Új Nemzedék Központ kommunikációs igazgatója a honlap csütörtöki bejelentése kapcsán.
Megjöttek az animgifek
Poór Csaba megemlítette azt is, hogy
Poór Csaba azt is mondta, hogy az első felhasználók számára kissé szokatlan lehet az oldalról beúszó menüsor, de tapasztalataik alapján egyre kevésbé érdeklik a fiatalokat a menürendszerek, ezért csak témákhoz igazodó címkék, dizájnelemek kaptak helyet a nyitóoldalon.
A hagyományos rovatokat azért hagytuk el, hogy sokkal jobban tudjunk igazodni a fiatalok egyre gyorsabban változó témafogyasztási igényéhez. Másként és máshogy fogyasztanak tartalmakat, mi pedig ehhez igazodtunk. A rovatstruktúra elhagyásával, kiemelt címkék alapján instant rovatokat bármikor létre tudunk hozni
– tette hozzá az ÚNK kommunikációs igazgatója.
Az ÚNK egyébként a Széchenyi 2020 program keretében, magyarán az Európai Unió anyagi támogatásával működik.