Magyarországon Budapesten, Kecskeméten, Egerben, Debrecenben és Békéscsabán is zajlik nyomdász szakképzés, ám az elmúlt időszakban egyre kisebb a fiatalok és a szülők érdeklődése a nyomdász szakmák iránt, ennek következtében pedig csökken az e területen beiskolázott tanulók száma. Ez komoly problémát jelent a nyomdaipar számára Budapesten és országosan is – tudtuk meg Peller Katalintól, a Nyomda- és Papíripari Szövetség ügyvezető igazgatójától.
Épp ezért indít a Szövetség hamarosan, várhatóan már szeptemberben elstartoló és novemberig tartó, nagyszabású országos kampányt Print: a TE jövőd elnevezéssel. Az a céljuk, hogy újrapozicionálják a nyomdász szakmát, vonzóvá tegyék a szakképzést a célközönség számára és növeljék a nyomdász szakképzést választó diákok számát. A Szövetség tervei szerint nem csak a mostani, de a következő években is folyamatosan megismétli a kezdeményezését, hogy felismertesse a fiatalokkal, hogy a nyomdász szakma igenis vonzó perspektíva.
Békéscsabán egyébként 2013-ban a Marzek Kner Packaging Kft. „Gyere közénk nyomdásznak” elnevezéssel már indított egy átfogó kampányt a városban, melynek az volt a célja, hogy növeljék a helyi szakközépiskolába felvett nyomdász szakmunkástanulók számát, és javítsanak vele végső soron a saját szakember utánpótlásukon. A projekt olyan sikeres lett, hogy több mint duplájára nőtt a tanulók száma.
Beviszik a diákokat a nyomdákba
A Nyomda- és Papíripari Szövetség hamarosan induló kampánya során olyan központi eszközöket is használ majd mint a Facebook, de egy microsite-ot is kialakítanak, de sor kerül nyomdalátogatásokra is, illetve általános iskolákkal is felveszik a kapcsolatot, hogy a pályaválasztással kapcsolatos osztályfőnöki órán bemutatkozhassanak a téma szakértői. Készül kampányvideó, prospektus és szórólap is, illetve promóciót is szerveznek, így ehhez kapcsolódóan különböző ajándékok is készülnek. A 13-14 éveseket megszólító kampány során a Szövetség nyomdákkal, szakképzési oktatási intézményekkel és a Nemzeti Szakképzési Hivatal regionális szervezeteivel is együttműködik.
Egyébként ugyancsak őszre időzítve indul a magyarországi lapkiadók kampánya is, mellyel a nyomtatott médiát népszerűsítik.