Tegnap óta elérhető az Unikornis nevezetű új online magazin – írja a kreativ.hu portál, mely e-mailes interjút is készített a titokban 650 millió forint jegybanki pénzekkel felpumpált New Wave Media (NWM) csoport által tavaly év végén felvásárolt Origo Media Zrt. legújabb oldalának főszerkesztőjével, Vándor Évával.
Az Unikornist, mely magát online kulturális és életmódmagazinként határozza meg, nyolcfős, jellemzően belsősökből álló szerkesztőség készíti, valamint néhány külső munkatársuk is van. A szerkesztőségbe összesen hat fő a tavasszal hatalmas balhéja miatt teljesen széteső, az ugyancsak a New Wave-hez tartozó Vs.hu-tól érkezett, beleértve a főszerkesztőt is. Ketten az Origo kultúra rovatából csatlakoztak.
Jelenleg három rovatuk van: Kult, Élet, Világ címekkel. Az interjú alapján az oldalon
lesz hardcore irodalmi eszmefuttatás, de lesz könnyed reflektálás is a világ és a magunk dolgaira. Nagyobb cikkeink, és kisebb, pörgős anyagaink is lesznek. Igyekszünk reflektálni a világ történéseire, de nem ijedünk meg azoktól a témáktól sem, amelyek nincsenek az előtérben.
Vándor Éva főszerkesztő az interjúban arról is beszélt, hogy az Unikornis ötlete április végén született meg, amikor is a Vs.hu néhány régi újságírójával szerettek volna átmenteni valamit a korábbi magazinrovat szellemiségéből.
Szerettük a munkánkat, szerettük azt, amit addig a Vs-nél csináltunk, és úgy gondoltuk, hogy ezzel a csapattal új formában és új alapokon létre tudunk hozni valami értékeset. A kezdeményezés tőlünk indult, de a vezetőség tulajdonképpen azonnal támogatta az ötletet. A belénk vetett bizalom jeleként vesszük, hogy szabad kezet kaptunk a koncepció és a tartalom kialakításában. Az azóta eltelt hónapokban is megkaptunk minden támogatást.
A főszerkesztő a site célcsoportjával kapcsolatban azt nyilatkozta, hogy olyan olvasóknak írnak, “akik értékelik a jó szövegeket és az elgondolkodtató témákat. Szeretjük továbbgondolni a dolgokat, okos, intelligens cikkeket akarunk írni, és bízunk abban, hogy az olvasók veszik a lapot. Nem raboljuk az idejüket felesleges írásokkal, nem verjük át őket kattintásvadász értelmetlenségekkel.”
Nem baj, ha nem érnek el sok embert, de akkor miből lesz a bevétel?
A Kreatív rákérdezett az oldal üzleti modelljére is, de csak eléggé semmitmondó választ kaptak, amelyben a főszerkesztő azt állítja, hogy a teljes magyar online és offline piacon unikális az oldaluk, és hogy úgy érzik, sikerülni fog egy fogyasztóképes piaci rést megcélozni a létrehozásával.
A potenciális olvasói bázis magasan kvalifikált értelmiségi, aki igényes tartalomra vágyik és ezt nálunk meg is kapja. Az Unikornis szerelemgyerek, hiszünk benne, hogy ezt az olvasók is hamar megérzik, hogy a cikkeink jól terjednek majd virálisan, de kampányokat is tervezünk az oldal népszerűsítésére.
Az üzleti modell kapcsán még annyit mondott, hogy “a portfólió kapacitásait kihasználva arra törekszünk, hogy az oldal középtávon rentábilis és önfenntartó lesz.” Hogy ezt pontosan miből és hogyan, illetve az Unikornis esetében is számítanak-e esetleg jegybanki támogatásra, arra sajnos nem kérdezett rá az újságíró. Az viszont még kiderül az interjúból, hogy felületet biztosít az origo.hu az új site cikkeinek, illetve más együttműködési formákon is gondolkodnak.
Az unikornis.hu várható indulásáról és arról, hogy az MNB pénzek miatti balhé miatt éppen átalakuló, az Origo Mediát is felvásárló New Wave csoport milyen változásokra készül a Vs.hu kapcsán, itt írtunk korábban részletesebben is.