Média

Íme a legújabb rádióhallgatottsági adatok: a Class FM továbbra is az élen

Nyilvánosságra hozta a TNS Hoffmann–Mediameter konzorcium a február-májusi időszakra vonatkozó, a fővárosi és országos rádiókra vonatkozó kutatási eredményeit.

Ismeretlen számú közmédia hallgató

Arról, hogy a közmédia rádiócsatornái iránt mekkora érdeklődés mutatkozott ebben az időszakban, sajnos csakúgy, mint legutóbb, ezúttal sem tudunk információt közölni, ugyanis egy ideje semmilyen hivatalos, a piac által elfogadott adatot nem publikálnak az érintettek. Az MTVA ugyanis úgy döntött, nem hosszabbítja meg szerződését a hallgatottságméréssel foglalkozó TNS Hoffmann–Mediameter konzorciummal. Ezt a 24.hu érdeklődésére korábban Kobza Miklós, az MTVA sajtófőnöke azzal magyarázta, hogy a RAME-nél (Rádiós Médiaszolgáltatók Egyesülete) nem döntötték el, kivel méretnek a jövőben, és mi lesz a piac egységes álláspontja, ezért ahogy az MTVA-nak lejárt a szerződése, erre a bizonytalan időszakra nem hosszabbították meg azt.

Az MTVA lépésének időzítése mindenesetre kínos, mert erre a fejleményre nem sokkal azután került sor, hogy a legutóbbi hallgatottsági adatok azt mutatták, hogy már a romániai Radu Morar tulajdonában lévő Tematic Media Group által tavaly felvásárolt Juventus Rádió (új nevén Sláger FM) is nagyobb hallgatottsággal bírt a fővárosban, mint az állami Kossuth Rádió. A piacvezető Class FM pozíciója pedig hosszú ideje megközelíthetetlennek bizonyult a közmédia számára.

Naponta országosan több mint 6 millióan, míg a fővárosban több mint 1 millióan rádióznak – derül ki a TNS Hoffmann–Mediameter konzorcium 2016. február-májusi időszakra vonatkozó kutatási eredményeiből.

Az adatok nem mutatnak lényeges változást a korábbi kutatási hullámhoz és a tavalyi értékekhez képest.

Az idén májusban a Sláger Rádió Zrt.-nek eladott Class FM-et (Simicska Lajos rádióját) a 15 éves és idősebb korosztály körében 2016. február-május között naponta átlagosan 2,7 millióan hallgatták, ezzel továbbra is piacvezető volt. A Simicska-érdekeltségek között egyelőre megmaradt Music FM közönsége csaknem 900 ezres, a Radu Morar romániai üzletember tulajdonában lévő, a Magyar Sláger TV-t is működtető Tematic Media Grouphoz tartozó Sláger FM (a volt Juventus Rádió) hallgatósága a félmilliót közelíti, az Arató András üzletember és a Brit Média tulajdonában lévő Klubrádió közönsége 208 ezres. Százezer feletti táborral még a Spéder Zoltán féle, az Index-tulajdonosaként is ismert CEMP (Közép-európai Média és Kiadó Zrt.) érdekeltségei közé tartozó InfoRádió (118 ezer) rendelkezik. Egy átlagos napon a Simicska Lajos érdekeltségei közé tartozó Lánchíd Rádiót 98, míg a Target Médiához tartozó Jazzy-t 75, és a szintén targetes Klasszik Rádiót 54 ezren hallgatták.

A rádiók országos hallgatottsága. (A közmédia sajnos egy ideje nem méreti magát.)
A rádiók országos hallgatottsága. (A közmédia sajnos egy ideje nem méreti magát.)

A fővárosban a Class FM-et 468 ezren, a Sláger FM-et 288 ezren, a Music FM-et 242 ezren hallgatták naponta. A Klubrádió napi hallgatótábora 135 ezres, az InfoRádióé 82, a Jazzy-é 53 ezres, a Klasszik Rádióé és a Lánchídé 50 ezer alatti.

Budapesten a rádióhallgatók száma több mint 1 millió fő volt – közölte a mérőcég.

A budapesti rádiók hallgatottsága a közmédia nélkül
A budapesti rádiók hallgatottsága a közmédia nélkül

 

 

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik