Az ingyenesen elérhető Lokál című bulvárújságot az Orbán Viktor miniszterelnököt nem hivatalos formában rendszeresen tanácsokkal ellátó Habony Árpád érdekeltségei közé tartozó Modern Media Group (MMG) adja ki, egy ideje napilapként. (Az induláskor többek között a Blikktől vadásztak le újságírókat maguknak.) A Lokál rengeteg állami hirdetésből tartja fenn magát, rögtön az első lapszámokban is olyan állami vállalatok költötték a pénzüket mint az állami Magyar Villamosművek (MVM) és a Szerencsejáték Zrt., pedig semmilyen hivatalos (auditált) adat nem áll rendelkezésre arról, hány ember olvassa ténylegesen az újságot.
Az állami bevételek mellett mindenesetre igyekeznek bevételekre szert tenni a piac szereplőitől is. Az ez utóbbi szegmens számára történő reklámértékesítéssel foglalkozó KOD Média Kft. jelentett be most néhány személyi hírt, amely érinti a Lokált.
Ezentúl ugyanis Haraszti Márta látja el a KOD Médiánál a cégcsoport napilap értékesítési üzletágának hirdetési vezetői feladatait. Haraszti elsődlegesen a Lokál című napilap hirdetési csapatának irányításáért felel, illetve a kiemelt ügyfelekkel, ügynökségekkel és a Lokál napilap szerkesztőségével tartja majd a kapcsolatot. Haraszti Márta mellett Papliczky Pál is a KOD Média munkatársaként folytatja, stratégiai tanácsadóként elsősorban a napilapüzletág értékesítési struktúrájának, illetve a kedvezmény- és jutalékrendszereknek a kialakítása lesz a feladata.
A Lokál ingyenes bulvár napilap hirdetésértékesítési feladatait az állami ügyfelek kivételével a KOD Média kft. végzi, ennek megnövekedett feladataihoz bővítettük az eddig is jól működő KOD Média sales house csapatát, és ezen belül létrehoztuk a napilap-értékesítési üzletágat. Ennek kiépítésével, a megnövekedett ügyféligények gördülékeny kiszolgálásának megszervezésével bíztuk meg a két médiapiaci szakembert
– mondta el Hanák Tamás, a KOD Média kft. ügyvezető igazgatója.
Haraszti Márta 1997-ben a Pesti Estnél kezdte karrierjét hirdetésszervezőként, majd 2002-től saját marketing-kommunikációs vállalkozását vezette. 2010-től a Népszabadság kiemelt ügyfél kapcsolattartójaként helyezkedett el, majd később a Népszabadság és a Világgazdaság lapmenedzsereként, illetve a Világgazdaság konferenciák projektvezetőjeként tevékenykedett.
Papliczky Pál 1991-ben kezdte pályafutását a Figyelőnél, ahol üzletkötőként, majd hirdetési igazgatóként dolgozott. Három évvel később 1994 és ’98 között a HVG-nél folytatta, majd öt évig a Metro/Metropol kereskedelmi igazgatójaként tevékenykedett. 2003 és 2006 között a Népszabadság hirdetési igazgatójaként, utána a Ringier tanácsadójaként, majd a napilap üzletág vezetőjeként dolgozott, ezt követően pedig az Epamedia (ma JCDecaux) közterületi reklámcég kereskedelmi igazgatói feladatait látta el. 2014-től másfél évig a Telegráf Kiadó tanácsadójaként dolgozott, az elmúlt egy évben pedig a cég vezetőjeként irányította a lapkiadó eladását.
A KOD Mediánál mostanában egyébként más személyi változások is történtek, ugyanis rádiós vonalon is erősít a cég.
Ez a cég is Krskó Tiboré
A KOD Media a HGY Invest tulajdonában álló vállalkozás. Ez utóbbi, vagyis a HGY Invest ugyanabban az I. kerületi ingatlanban működik, ahol a kormánynak is dolgozó, többek között a menekültellenes plakátkampányt is készítő, a HG Médiához tartozó Network 360 reklámügynökség. A HGY Invest – és így közvetve a KOD Media – egyébként azé a Krskó Tiboré, akit a piac a Rogán Antal Pasa Park-i szomszédjaként emlegetett Csetényi Csaba üzlettársaként ismert meg.
A KOD Média vezetője, Hanák Tamás korábban egyébként a Mediaworksnél dolgozott, és olyan újságokért is felelt mint a Népszabadság és a Világgazdaság. Ő idén márciusban igazolt át a KOD-hoz.
(Kiemelt kép: a Modern Media Group vezérigazgatója a Media Hungary 2016 konferencián idén májusban Siófokon bejelenti a Lokál című ingyenes napilapot.)