Média

A Petőfi Rádió szerint egy szűk üzleti kör támadja őket

Az MTVA szerint a Petőfi Rádió nem lehet kultúrgettó, egyébként pedig csak arról van szó, hogy egy szűk üzleti kör támadja őket.

Ahogyan arról beszámoltunk, nyílt levet írt alá több tucat zenész, zenei szakértő a Petőfi Rádió megújulása kapcsán. Levelükben azt írták, a Petőfi Rádió által az elmúlt évtizedben vállalt könnyűzenei küldetés egyre nagyobb veszélybe került, illetve sajnálatukat fejezik ki amiatt, hogy emblematikus figurák és műsorok tűnnek el a rádióból, akik szakmai garanciát jelentettek mostanáig.

A Petőfi Rádió, illetve az MTVA erre reagált nemrégiben egy közleménnyel. Ebben többek között azt írják,

annak érdekében, hogy a Petőfi rádió továbbra is a leginnovatívabb adó maradjon a hazai rádiós piacon, arra is szükség van, hogy a legfrissebb slágereket, a világban történő zeneipari változásokat, trendeket is bemutassuk. Az ebben rejlő sokszínűségtől nem félni kell, mert abban ugye mindannyian egyetértünk, hogy mondjuk egy Dér Heni mellett jól megfér egymással egy Belmondo nevű zenekar. Úgy tűnik azonban, hogy létezik az a szűk, üzleti kör, akik eddig haszonélvezői voltak a Petőfinek, nehezen fogadják el a változásokat. A nyílt levél ezeknek a közreműködőknek a sugallatára született és egyáltalán nem fedi le a magyar könnyűzenei élet egészét.

A közlemény ezután azzal folytatódik, hogy minden átalakításban benne van, hogy egyesek lemorzsolódnak, mások pedig csatlakoznak egy adott médiumhoz, de

egyelőre azok vannak többen, akik a felfrissített Petőfihez pártoltak.

A rádió hallgatottsága ismeretlen

Azt, hogy mennyien pártoltak mostanában a Petőfi Rádióhoz, sajnos az MTVA-s közlemény nem említi, és erre választ a hallgatottsági adatokból is hiába próbálunk választ kapni. Ugyanis – épp mostanában írtuk meg –  a közmédia nem hosszabbította meg több éve kötött szerződését a hallgatottság mérésére szakosodott konzorciummal, így jelenleg a Kossuth, a Petőfi, a Bartók és a Dankó Rádiót is úgy sugározzák, hogy azok hallgatottságáról nem áll rendelkezésre a piac által elfogadott információ. A legutóbbi adat idén februárban – még a megújulás előtt – jelent meg, akkor az jött ki, hogy Budapesten a Class FM-et 486 ezren, a Tematic Media által felvásárolt Juventus-Sláger FM-et 259 ezren, a közszolgálati Kossuth Rádiót 223 ezren, míg az ugyancsak Simicska-portfólióba tartozó Music FM-et 202 ezren hallgatták naponta. Még a Klubrádió (160 ezres tábor) is megelőzte az akkoriban fej-fej mellett álló Spéder Zoltán féle CEMP médiacsoporthoz tartozó InfoRádiót és a Petőfi Rádiót. Országos elérés tekintetében viszont kicsit máshogy alakult a piac: a Class FM volt a leghallgatottabb, majd a Kossuth Rádió következett, és a Petőfi Rádió a harmadik helyen állt. Ez utóbbi persze annak köszönhető, hogy országos rádiófrekvenciája a közmédián kívül csak az akkoriban még Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó Class FM-nek volt.

Trendteremtő rádiónak tartják magukat

Az MTVA szerint egyébként az, hogy

a Petőfi kitárta a kapukat és egy zárt kultúrgettóból nyitott és meghatározó adóvá vált, mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy az átalakulás óta megsokszorozódtak a dalpremierek, 30 százalékkal több a magyar zene mint egy évvel korábban, és létrejött egy olyan egyedülálló 5 órás műsor – a Dalra Magyar – amire nem volt példa a hazai rádiózás történetében. Ráadásul az új szignálok, az új műsorok is továbbra is azt erősítik, hogy a Petőfi még mindig a magyar piac trendteremtő rádiója.

 

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik