Ahogyan arról beszámoltunk, nyílt levet írt alá több tucat zenész, zenei szakértő a Petőfi Rádió megújulása kapcsán. Levelükben azt írták, a Petőfi Rádió által az elmúlt évtizedben vállalt könnyűzenei küldetés egyre nagyobb veszélybe került, illetve sajnálatukat fejezik ki amiatt, hogy emblematikus figurák és műsorok tűnnek el a rádióból, akik szakmai garanciát jelentettek mostanáig.
A Petőfi Rádió, illetve az MTVA erre reagált nemrégiben egy közleménnyel. Ebben többek között azt írják,
annak érdekében, hogy a Petőfi rádió továbbra is a leginnovatívabb adó maradjon a hazai rádiós piacon, arra is szükség van, hogy a legfrissebb slágereket, a világban történő zeneipari változásokat, trendeket is bemutassuk. Az ebben rejlő sokszínűségtől nem félni kell, mert abban ugye mindannyian egyetértünk, hogy mondjuk egy Dér Heni mellett jól megfér egymással egy Belmondo nevű zenekar. Úgy tűnik azonban, hogy létezik az a szűk, üzleti kör, akik eddig haszonélvezői voltak a Petőfinek, nehezen fogadják el a változásokat. A nyílt levél ezeknek a közreműködőknek a sugallatára született és egyáltalán nem fedi le a magyar könnyűzenei élet egészét.
A közlemény ezután azzal folytatódik, hogy minden átalakításban benne van, hogy egyesek lemorzsolódnak, mások pedig csatlakoznak egy adott médiumhoz, de
egyelőre azok vannak többen, akik a felfrissített Petőfihez pártoltak.
Trendteremtő rádiónak tartják magukat
Az MTVA szerint egyébként az, hogy
a Petőfi kitárta a kapukat és egy zárt kultúrgettóból nyitott és meghatározó adóvá vált, mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy az átalakulás óta megsokszorozódtak a dalpremierek, 30 százalékkal több a magyar zene mint egy évvel korábban, és létrejött egy olyan egyedülálló 5 órás műsor – a Dalra Magyar – amire nem volt példa a hazai rádiózás történetében. Ráadásul az új szignálok, az új műsorok is továbbra is azt erősítik, hogy a Petőfi még mindig a magyar piac trendteremtő rádiója.