A mostanáig kutatási igazgatói pozícióban lévő szakember tanácsadóként továbbra is segíti majd a kiadó munkáját, ezzel kapcsolatban azt közölték, hogy a médiavállalattal közösen, projektenként határozzák majd meg, hogy az egyes feladatokon miként dolgoznak együtt. Minderről az érintett belső és külső – köztük egyesületi – kollégákat, partnereket közvetlenül tájékoztatják.
Máth András 2003 óta több, a kiadó print és digitális termékeit egyaránt érintő projekten és feladaton dolgozott. Aktív részese volt termék indításokhoz kapcsolódó piaci előzetes felméréseknek, vállalati stratégiaalkotásnak, kialakította a hirdetés-támogató kutatási módszertant, képviselte a kiadót olyan lappiaci projektekben mint például “Az Írás megmarad”, a Nemzeti Olvasottsági Kutatás megalapítása, Magyar Lapkiadók Egyesülete sajtópiaci becslés módszertan kidolgozása vagy a Digitális Közönségmérési Tanács megalapítása és vezetése.
Az elmúlt 3-4 évben Máth András számos olyan projektet is koordinált, amelyek kilépést jelentenek a kutatás területéről.
Az új tennivalók iránti érdeklődésem egyre inkább eltér egy hagyományos nagy kiadóvállalat keretein belül ellátott pozíciótól. Ez juttatott arra az elhatározásra, hogy távozzak a Mediaworkstől és a következő időszakban az oktatás és kutatás mellett az üzleti tanácsadás, vállalatszervezés, new-business területen is kipróbáljam magamat
– így magyarázta a szakember a távozását.
Büszke vagyok arra, amit a Ringier, majd a Mediaworks keretein belül elértem. Kicsit személyes sikeremnek tartom, hogy több mint 40 volt tanítványom, gyakornokom dolgozik ma a médiaiparban kutatóként, elemzőként, médiásként.”
Egyébként éppen tegnap jelentették be, hogy a többek között a Népszabadságot, a Nemzeti Sportot és a Világgazdaságot, valamint a Manager Magazint is kiadó Mediaworks számtalan leányvállalata egyesült, illetve beolvadt az anyavállalatba.