Média

A sportközvetítésekbe is beférkőzik a kiterjesztett valóság

Piero - augmented reality - kiterjesztett valóság a sportközvetítésekben
Piero - augmented reality - kiterjesztett valóság a sportközvetítésekben
Las Vegasban a NAB Show-n mutatták be a Piero Augmented Reality (kiterjesztett valóság) megoldást, amelyet már a BBC is tesztel.

Az Ericsson által bemutatott szoftverrendszerrel a műsorszolgáltatók színesíthetik a sportprogramjaikat és az eddiginél nagyobb élményt kínálhatnak nézőiknek. A Piero Augmented Reality megoldással a műsorszolgáltatók valós időben rávetített 3D grafikát és elemzéseket jeleníthetnek meg az élő stúdióadások és sportjáték közvetítések során.

A grafikus sportelemzéseket akár a rendszer üzemeltetője, akár a műsorvezető is megjelenítheti egy táblagéppel. A 3D-s képeket ezután a stúdió padlójára vetítik, hogy a műsorvezetők az elemzés menetét anélkül szemléltethessék, hogy ehhez ki kellene lépni a stúdió környezetből.

A szoftvert jelenleg a BBC teszteli ikonikus futball összefoglaló programjában, a „Match of the Day”-ben, de a technológia globálisan is bemutatkozott a Las Vegasban a 2016-os NAB Show-n. A megoldás egyszerűen integrálható az elterjedtebb mozgáskövető stúdiórendszerekbe, beleértve a Motion Analysis és nCam szoftvereket is, valamint a népszerű Opta sportinformációs szolgáltatást is. A Piero Sports Graphics rendszerben már elérhető szolgáltatásokon kívül az új funkciók többek között a következők:

  • 3D Virtual Replay – a stúdió padlóján a meccsből visszajátszott felvételt jelenít meg
  • 3D Heat Map – testre szabható aktivitás térkép az Opta labdaérintési adatai alapján
  • Goal Build Up – egy gólhoz vagy rálövéshez vezető átadásokat jeleníti meg
  • Pass Map – egy csapat átadásait jeleníti meg egy játék során
  • A stúdió padlóján 3D kivetítésként megjelenített bejátszások a játék eseményeiről
  • 3D Shots on goal – a labda mozgását jeleníti meg góloknál és kapura lövéseknél
  • Penalty Heat Map – testre szabható aktivitás térkép az Opta büntetőrúgás adatai alapján

 Amikor a TV-ben először sugároztak sportműsorokat, az adatok vizuális megjelenítése az alapvető statisztikák közlésére szorítkozott, amelyeket a tényleges sportesemény bejátszásoktól elkülönítve ismertettek, és kizárólag a szakkommentátorokon múlt, hogy azok érthetőek voltak-e vagy sem. Az új technológia lehetővé teszi, hogy a műsorvezetők túllépjenek a kezdetleges, előre elkészített két dimenziós grafikán, és az adatok felhasználásával még lebilincselőbb vizuális élményt nyújtva és a még jobb ráhangolódást segítve életre keltsék a sporteseményeket. Mivel 2016-ban jelentős sportesemények elé nézünk, meggyőződésünk, hogy ez az iparági szinten vezető technológia még szélesebb nézőközönség számára teheti vonzóbbá a sportműsorokat

– nyilatkozta Thorsten Sauer, az Ericsson Broadcast & Media Szolgáltatások üzletágának vezetője.

Kiterjesztett valósággal teszik látványosabbá a sportközvetítéseket
Kiterjesztett valósággal teszik látványosabbá a sportközvetítéseket

A Piero egyébként sokféle sporteseményhez kínál testre szabott modulokat, a focitól a teniszen át a kézilabdáig.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik