Az amerikai Wall Street Journal szerint még az idei évben megválnának a Playboy Enterprisestől. Ez a kiadója a nagy múltú férfilapnak, a Playboynak, amely épp nemrégiben váltott stílust, eltűntek a címlapról a gyönyörű meztelen nők, és változott a lap dizájnja. Az új lapszám borítóján például a megújulás után egy szelfiző modell látható, méghozzá úgy, mintha azt az Instagramra készítették volna. A kiadó ezt a lépést többek között azért tette meg, hogy új stratégiája révén magához vonzza azokat a hirdetőket, akiket esetleg a meztelenkedés tartott távol a cégtől, illetve ettől új olvasókat is remélnek.
Lapinformációk szerint Hugh Hefner, a cég vezetője az eladásból 500 millió dollárt remél, a Playboy Enterprises azonban egyelőre nem nyilatkozik: a CNBC hiába kereste őket interjúért. A WSJ szerint mindenesetre Hefner már meg is bízta a Moelis & Company befektetési tanácsadót a vevő megtalálása érdekében.
A Playboyt 1953-ban alapították, jelenleg 35 országban helyi tartalommal jelenik meg. Bár a Playboy részletes üzleti eredményeit nem publikálják, amióta a cég kivonult a tőzsdéről, annyit azért tudni lehet, hogy 38 millió dollárt ért el médiakiadásból, míg 55 millió dollárt a Playboy márka, illetve a nyuszis logó más cégek (például kozmetikai cégek, ruházati cégek) számára történő licenceléséből a legutóbbi üzleti évben. A legtöbb licencbevétel – annak körülbelül 40 százaléka – egyébként éppen abból a Kínából folyik be, ahol a Playboy nem is jelenik meg.
A digitális világ nagyon betesz
A felnőtt lapok piacán egyébként évek óta komoly gondok vannak. Idén év elején megszűnt a Penthouse nyomtatott kiadása, de a digitális verziót fenntartották, valamint az FHM nyomtatott kiadását is leállították nemrégiben. Ez utóbbit a Bauer Media kiadó a megváltozott médiafogyasztási szokásokkal magyarázta. Ezt nem is kell hosszasan ecsetelgetni, hiszen az internethasználat tömegessé válása óta a meztelen nők iránt fogékony férfiak bőségesen találhatnak maguknak szemre való formás testeket a hálón, méghozzá teljesen ingyenesen, ráadásul nem kell egy hónapot várniuk a következő lapszámra.
A Playboy példányszámának csúcspontja 1975-ben volt, akkor 5,6 millió darabot nyomtattak a magazinból, de ez mostanra mindössze 800 ezerre apadt le.
A Playboyt Magyarországon a Marquard Media adja ki.