Média

Elvérzett az FHM és a Zoo magazin

fhm
fhm
Felfüggeszti a Bauer Media kiadó az FHM és a Zoo brit férfimagazinok megjelentetését. A digitális piac tett be a lapoknak. Pedig hőskorában az FHM-et még 700 ezer példányban nyomtatták.

A For Him Magazine első kiadása 1985-ben jelent meg először, és eleinte negyedévente került az előfizetőkhöz, majd 1994-ben havi periodicitásra váltottak, és ekkor vette fel a lap az FHM nevet.

Az FHM 2011 májusi címlapja
Az FHM 2011 májusi címlapja

Az 1990-es években egyre népszerűbbé váló FHM a férfi magazinpiac meghatározó szereplőjévé vált, és számos országban, így Magyarországon is megjelentek helyi változatai.  Hazánkban egyébként már 2009-ben, a gazdasági válság idején megszűnt a lap kiadása. (A magazint Magyarországon a Hearst Sanoma Budapest adta ki, akkoriban a magyar változat példányszáma 21 ezer körül alakult.)

Az FHM nevéhez fűződik egyébként a Világ 100 legszexibb nője szavazás is, ami idén májusban már 21. születésnapját ünnepelte.

A mostantól ugyancsak szünetelő ZOO magazin 2004-ben indult, és az akkoriban létrejövő heti periodicitású férfi magazinok táborát erősítette. A kissé pimasz hangvételű lapban a lányok mellett sport, zene, film és technológia témájú írású kaptak helyet. A ZOO célcsoportja 18 és 35 év közötti férfiakból állt.

A kiadó a mostani lépést a megváltozott médiafogyasztási szokásokkal magyarázta. A Bauer Media szerint az olvasók egyre inkább a mobil média és a közösségi média irányába fordulnak, amit jól jellemez, hogy az FHM és a ZOO együttesen 5 milliós digitális olvasói táborral rendelkezik.

A digitális piac tehet mindenről

Bár a férfi magazinok terén huzamosabb ideje tart a visszaesés, a Bauer Media döntése különösen akkor érthető meg igazán, ha megnézzük a két magazin értékesítési mutatóit, ami az idei első félévben látványos esésbe kezdett, az FHM-ből például 20 százalékkal tudtak kevesebbet eladni, mint 2014 első felében. A Zoo magazin esetében pedig 12 százalékos volt a csökkenés.

700 000-ből lett 67 000, aztán most 0

Az FHM a 2000-es évek elején egyébként még 700 ezer példányban jelent meg, míg 2015 első felére már 67 ezerre esett a példányszám. A Zoo esetében az egy évtizeddel előtti csúcsponton még 250 ezer példány kelt el, ami mostanra 24 ezerre zuhant.

Egyébként a ZOO piactársa, a korábban IPC Media, ma Time Inc. által kiadott Nuts már 2014 tavaszán bedobta a törülközőt.

 

Ajánlott videó

Olvasói sztorik