A Fox Networks platformjának hirdetői nézői csoportokat célozhatnak meg, megadhatják például, hogy milyen korú, nemű közönséget szeretnének megszólítani, de akár azt is, hogy olyan emberekhez jusson el a hirdetésük, akik inkább szódát fogyasztanak. A hirdetők emellett saját adataikat is betölthetik a rendszerbe, hogy ez alapján vásároljanak maguknak reklámidőt a Fox lineáris csatornáin.
Ahogy arról beszámoltunk, nemrégiben az NBC Universal, a Sky és az AT&T médiavállalat is azt jelezte, hogy programmatic módon kezdenek el reklámokat értékesíteni, ezzel az interneten már terjedőben lévő automatizált hirdetésértékesi mód a televíziók világába is elkezdett átszivárogni. Marianne Gambelli, a Horizon Media befektetési igazgatója annak kapcsán, hogy egyre több tévétársaság jelenti be a programmatic típusú reklámértékesítés bevezetését, azt mondta a Wall Street Journalnak, hogy ezek nagy lépések az iparág számára.
Örülök, hogy mindenki a targetáláson és az automatizáláson gondolkodik. De vajon összevethető-e a digitális területek fejlettségével? Nem gondolom, hogy így lenne
– mondta a befektetési igazgató.
A programmatic típusú értékesítéshez kapcsolódva egyébként a Fox azt is bejelentette, hogy a hirdetőik az adatvezérelt vásárlásokhoz garanciát kapnak, hogy valóban elérték a megjelölt nézői szegmenst.
Andy Donchin, a Dentsu Aegis Networks médiavásárló részlege, az Amplify US egyik igazgatója ennek kapcsán azt mondta, hogy a garancia segíthet a hirdetőknek, hogy a programmatic típusú vásárlásban kezdjenek el gondolkodni, és megfizessék a precíz targetálás magasabb árát.
Mindig arról szoktunk beszélni, hogy a hirdetőknek tovább kell lépnie a korra, nemre célzáson, és most ez egy ilyen irányba tett lépés
– tette hozzá Donchin.
Automatizáltan adják el a hirdetési helyeket
A programmatic típusú működés egy kétirányú kereskedelmi tevékenység, méghozzá teljesen automatizáltan. Az online kiadók vagy tartalomszolgáltatók (illetve immáron televíziók) szoftverek segítségével áruba bocsátják a hirdetési felületeik egy részét, míg a hirdetők – szintén szoftverek segítségével – megvásárolják azokat. Ilyen egyszerű. Gépekkel vásárolunk és értékesítünk hirdetéseket.