A Slate Group digitális médiavállalat tulajdonában lévő Panoply kifejlesztett egy új hirdetésbeágyazó technológiát Megaphone néven. A Megaphone egyik fontos tulajdonsága, hogy segít a hirdetőknek kiküszöbölni azt a problémát, hogy a hirdetések alapesetben akkor is elérhetők maradnak a podcastokban, ha azok már nem relevánsak a hirdetők szempontjából, vagy éppen elavultak – írja az Advertising Age.
A Panoply a problémát úgy hidalja át, hogy a hirdetések egy kattintással illeszthetők be a podcastokba, illetve távolíthatók el onnan. A Panoply így lehetővé teszi, hogy a hirdetések releváns és friss hangzóanyagokban jelenjenek meg. A dinamikus működés lévén emellett a több epizódból álló podcastok esetén a sorozat korábbi hangzóanyagaiba is elhelyezhetők hirdetések.
Az előbb már említett dinamikus hirdetésbeillesztésen, illetve eltávolításon kívül egyébként a Megaphone azt is lehetővé teszi, hogy a hirdetők különböző mérési adatokhoz jussanak. Mindez azért nagyon fontos, mert jelenleg a podcastokban elhelyezett hirdetéseket jellemzően letöltésszámok alapján értékesítik, ami viszont pontatlanságra ad okot, hiszen végül nem minden felhasználó hallgatja vagy nézi végig a letöltött podcastokat.
Matt Turck, a Panoply egyik vezető munkatársa arról beszélt, hogy akár demográfiai célzásra is lehetőség nyílik majd az új megoldásnak köszönhetően, vagyis a hirdetők bizonyos célcsoportoknak más-más hirdetéseket tehetnek közzé. Joel Withrow termékigazgatója mindezt még azzal egészítette ki, hogy különböző jelentések is elérhetők lesznek a hirdetői kampányok eredményességéről. A Panoply ezen képessége várhatóan az idei év második negyedévében jelenik meg.
A most bejelentett fejlesztéseket a különböző partnereken – köztük a Wall Street Journal és a Huffington Post – kívül a Gimlet Media számára is odaadják egy licencszerződés keretében, de a hírek alapján tárgyalások folynak arról, hogy más, külső podcast tulajdonosok számára is elérhetővé teszik a technológiát.