Lázár János építési és közlekedési miniszter hétfő délután, röviddel 15 óra előtt közzétett Facebook-posztjában arról írt, hogy a Közlekedési Múzeum új központjáról most már nem azt kell eldönteni, hogy hol, hanem azt, hogy milyen legyen.
A furcsa felütést követő mondatok aztán tisztázták a helyzet: az Építési és Közlekedési Múzeum a rövid szöveg szerint
Az írásban a miniszter kijelentette:
A debreceni BMW Group gyár szomszédságában fekvő 6 hektáros területen ikonikus, a táj képét meghatározó épület megfogalmazására várunk javaslatot.
Az új múzeumépületnek ki kell fejeznie, hogy ez nem csupán a múlt, hanem a jövő intézménye is.
Külső megjelenésében és funkcionális felépítésében a magyar műszaki, járműipari innovációk szimbólumát, Kelet-Magyarország tudományos-technológiai konferenciáinak új, világszínvonalú helyszínét kívánjuk megteremteni a „vidék fővárosában”.
A néhány nappal ezelőtt a Népszava birtokába került, majd kielemzett pályázati dokumentáció ezek szerint valódi lehetett (bár a részletek a mostani kiírásból nem elérhetők), néhány dologban azonban biztosan tévedett, így biztosan nem a végleges verzió került napvilágra.
A lap által megszerzett dokumentumok szerint augusztus elején írták volna ki a legfeljebb 120 milliós összdíjazású pályázatot, beadási határidejét pedig novemberre időzítették, így még karácsony előtt publikálni akarták az eredményt.
Ez most már biztosan nem így lesz, hiszen
- a közzétételre július 5-én került sor,
- az építészek, illetve pályázni kívánó magánszemélyek (itt nincs megkötés) mindössze szeptember 13-ig dolgozhatnak az ötleteiken,
- az eredményhirdetést október 18-án tervezik,
- a pályaművek díjazására és megvételére pedig 94,8 millió forintot szán az állam.
A Közlekedési Múzeum Debrecenbe – egy ma még szántóföldként hasznosított területre – való költöztetésének ötlete egyébként röviddel a budapesti főpolgármester-választás előtt került napvilágra, azt pedig Vitézy Dávid és Karácsony Gergely egyaránt ellenezte.