Az utcai reklámok hosszú évszázadok óta a mindennapok velünk élő részei, közülük kevés képvisel azonban olyan művészi értéket, mint a spanyol kis- és nagyvárosokban ma még százszámra tetten érhető csempeképek, amik a legkülönbözőbb – sokszor már hosszú évtizede óta nem kapható – áruk megvásárlására ösztönzik a nézőt.
Ilyen az alig harmincezres kisváros, Xàtiva főutcáján álló egykori modernista benzinkút-épület százéves dísze, amin
– fedezte fel ottjártakor a Plakátfiúként ismertté vált magyar gyűjtő, Badits Marcell.
![Autóvá változott lovak isznak a motorolaj-folyóból egy spanyol kisváros szívében 1](https://s.24.hu/app/uploads/2024/04/437846129_10224610636521900_7624055675290952737_n.jpg)
A horrorba illő plasztikus kép egy ajtó felett kapott helyet, épp a városka turisztikai irodájának bejáratánál, így napi szinten találkoznak vele a turisták:
![Autóvá változott lovak isznak a motorolaj-folyóból egy spanyol kisváros szívében 2](https://s.24.hu/app/uploads/2024/04/437942973_10224610636161891_1010160731852960411_n.jpg)
A hasonló autóipari reklámok nem példa nélküliek: az ország túlsó, nyugati oldalán lévő Sevillában száz évvel ezelőtt működő autókereskedők egyike például úgy döntött, hogy a Big Six nevű modell (1921-1927) eladásait egy hasonló, bár jóval nagyobb méretű képpel próbálja meglökni.
Ennek a feladatnak a megoldására a város egyik legfontosabb csempegyáros cégét kérte fel, ami néhány héttel később, egy, a város szívében álló borkereskedés mellett falra helyezte
![](https://s.24.hu/app/uploads/2024/04/437540249_10224606218251446_1692433130555643400_n.jpg)