Kultúra

Chilében sörreklámokat rejtettek a Csillagok háborúja-filmekbe

A félperces szpotok miatt George Lucas valószínűleg mérgesebb lett, mint bármikor.

Furcsa ötlete támadt 2003-ban a chilei 13-as tévécsatornának: a dél-amerikai ország egyik sörgyárával, a Cerveza Cristallal együtt úgy gondolták, hogy a világ legjobb ötlete lenne félperces sörreklámokat rejteni a Csillagok háborúja-filmek különböző jeleneteibe.

Az ötlet aztán valósággá is vált,

így láthatjuk, hogy Luke Skywalker a fénykardja helyett egy sörért nyúl, Obi-Wan Kenobi pedig ugyanígy tesz, csak ő egy jéggel teli hűtőtáskából emel ki egy üveggel.

A helyzet az élesebb jelenetekből sem maradt ki – a rohamosztagosok elől elbújó Obi-Wan például a leghetetlenebb helyen is képes volt rátalálni a behűtött italra:

Igaz ugyanez Yoda bolygójára, a Dagobahra is, ahol a fiatal Luke egy fán talál egy dobozos sört:

A folyékony kenyeret persze a sötét oldal sem veti meg – Darth Sidious például vagy az Erőt használja ügyesen, és a földről felszippant egy frissítő háromdecis pakkot, vagy a semmiből materializálja ugyanazt:

Az apró részletek persze George Lucas figyelmét sem kerülhették el, aki a következő évben a chilei önszabályozó reklámtestülethez, a CONAR-hoz fordult, az pedig megtiltotta a félperces részletek újbóli sugárzását, valamint jelezte, hogy a cég a CONAR négy fontos szabályát is megsértette.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik