Minden jel arra mutat, hogy a Netflix nagyon ráérzett a dél-koreai tartalmakra, és ez a jövőben csak hatványozódni fog: Ted Sarandos Netflix-vezér és Jun Szogjol dél-koreai elnök hétfőn Washingtonban arról egyezett meg, hogy a streamingcég az elkövetkeztő négy évben 2,5 milliárd dollárt fektet majd az ország tartalomgyártásába – írja a CNN.
A Netflix 2016 óta van jelen az országban, egy sor filmet, sorozatot és realityt készítettek már a streamingszolgáltató égisze alatt. Az igazi áttörést a 2021-ben bemutatott Squid Game hozta el, amely rekordnézettséget hozott a Netflixnek, nem volt meglepő, hogy még abban az évben bejelentették: újabb félmilliárd dollárt pumpálnak a dél-koreai tartalmakba. Összehasonlításként: 2016 és 2021 között 700 millió dollárt költött a Netflix Dél-Koreában, ezt fejelték meg 2021-ben az 500 millió dolláros ráadással.
De mindez eltörpül amellett az összeg mellett, amelyet a washingtoni találkozás után jelentettek be:
Sarandos a bejelentéshez hozzátette: Dél-Korea „a globális kulturális korszellemet képviseli.” A dél-koreai elnök üdvözölte az együttműködés szorosabbra fűzését, amely tovább növelheti az ország legfontosabb exportcikke, a szórakoztatóipar térnyerését.