Casino – találkozó a sivatagban
Nem csak Martin Scorsese munkásságában, hanem a teljes filmművészetben előkelő helyet foglal el a legmenőbb filmjelenetek sorában az 1995-ös Casino sivatagi jelenete, melyben Robert De Niro és Joe Pesci feszül össze. Fenomenális látvány, teljes egyszerűség, színész- és dialógusorientált jelenet. Hibátlan.
Az ír – zárójelenet
Scorsese munkásságának több filmje is a maffiózóélet viszontagságairól szól, de ahogy Az ír megfogalmazza a családja által elhagyott, minden barátját eltemetett vagy börtönben tudó Frank Sheeran végnapjait az öregek otthonában, ahol azt sem tudja, hogy karácsony van, az egészen gyönyörű.
A Wall Street farkasa – Jordan Belfort felmond?
Vagy mégsem? A Wall Street farkasában szinte csak idézésre és mémmé alakításra méltó jelenetek vannak, de az, ahogy Scorsese ebben a jelenetben megmutatja, hogyan forgatja meg Belfort önmaga körül az egész irodát, az egészen mesteri.
Nagymenők – Spider csúfos vége
A film egész sor emlékezetes dumát és jelenetet vonultat fel, ám az egyik legbeszédesebb az, amelyben a Joe Pesci alakította Tommy „kissé” túlreagálja a Michael Imperioli alakította Spider beszólását. A legérdekesebb mégsem ez, hanem az, ahogy a jelenlévők nem a sokkoló tragédiát, hanem a kényelmetlenséget látják az esetben.
Viharsziget – Leo satíroz
Ugyan a Viharsziget nem a tipikus Scorsese-történet, a rendező mégis elképesztő feszültségű filmmé kreálta Dennis Lehane kötetét. Az egyik legzavarbaejtőbb jelenet, amelyben Leonardo DiCaprio, akinek sokak szerint ezért a filmért kellett volna Oscart kapnia, egy egyszerű trükkel megy az általa kihallgatott Peter Breene agyára. Szinkronos változatot nem találtunk, de így is érthető a lényeg.
Taxisofőr – Hozzám beszélsz?
A jelenetet a felháborítóan fiatal Robert De Niro rögtönözte – ám mi sem bizonyítja jobban Scorsese zsenialitását, mint hogy a jelenet be is került a filmbe.
New York bandái – nyitójelenet
Akár különálló kisfilmként is megállná a helyét a New York bandái nyitó képsora, amelyben a katolikusok és a protestánsok esnek egymásnak az 1846-os Manhattan utcáin.
Dühöngő bika – a ringben
Újabb De Niro, hát persze, mégis csak összefonódott a neve Scorseséével. Talán a rendező legfontosabb filmje, annak pedig legbrutálisabb jelenete ez, amelyben ellenfele akármennyire péppé veri, La Motta csakazértis talpon marad.