Kultúra koronavírus

A világjárvány árnyékában is sorra készültek a jobbnál jobb reklámkampányok

Youtube
Youtube
Válogatásunkban a 2021-es év legerősebb darabjait gyűjtöttük össze.

A viharos tavalyi után sokan még az idei évben sem térhettek vissza a régi kerékvágásba, hiszen a koronavírus-járvány új hullámai miatt a munkahelyek sokszor újra a kanapénkra, a fotelünkbe vagy épp a nappali sarkába költöztek. A változások a mindennapokat is gyökeresen megváltoztatták, a reklámszakma azonban mindezektől függetlenül is dübörgött, így 2021 is számtalan kreatív, könnyfacsaró, vagy éppen lenyűgöző projektet szült – ezek közül választottuk most ki a legjobbakat.

Egy tucat tojás

Ki mondta, hogy a reklámok csak a való életben is megtörténni képes eseményeket dolgozhatnak fel? Jól tudja ezt a szürreális klipek császára, az Egy makulátlan elme örök ragyogásáért Oscarral is elismert Michel Gondry is, akinek mindössze egy tucat tojásra, illetve egy okostelefonra volt szüksége ahhoz, hogy hatvan másodperc alatt erősebb munkát tegyen le az asztalra, mint az idén bemutatott mozifilmek egy része.

Ha itt az idő

Az Extra Gum rágógumik gyártója tavasszal már a járvány végét vizionálta: ezért készült el a „nem is olyan távoli jövőben” játszódó Ha itt az idő, ami a hosszú időre saját lakásaik foglyává vált emberek hirtelen újra szabaddá válásának boldog pillanatait mutatja be: vécépapírral kezükben rohanó, vagy épp hevesen csókolózó embereket, akiknek mindössze egy dologra van szükségük ahhoz, hogy újra embernek érezzék magukat: mentolos rágóra.

Ütésálló

Megvan az az érzés, mikor hirtelen kicsúszik a kezünkből az egy használt autó áráért vett okostelefon, és megpróbálunk utánanyúlni, mentve a menthetőt, még mielőtt nagy baj történne? Épp ezt a kétségbeesett kapkodást dolgozza fel az almás telefongyártó reklámja, ami az iPhone 12 a konkurenciánál erősebb képernyőjére helyezi a hangsúlyt:

Nincs egyedül

Közép-Amerikában a halottak napja is egészen más, hiszen a Dia De Los Muertos két napja alatt a családok többek közt nem csak virágokat, de fotókat, illetve az elhunytak kedvenc ételeit és italait helyezik el a sírokon – ezt a szokást dolgozza fel a Doritos csipszreklámja is, aminek üzenete csak egyetlen mondat: sosem késő azzá válni, aki valójában vagy.

Mentsük meg Ralph-ot!

Az állatok védelméért küzdő Humane Society International nevű világszervezet Save Ralph című munkájával a kozmetikai cégek főleg rágcsálókon végzett kísérleteinek világába vezet be. A sztárok egész sorának (Taika Waititi, Zac Efron, Ricky Gervais) hangját felvonultató film középpontjában Ralph, egy fél szemére már megvakult fehér nyúl áll, akinek alig négy perc alatt egy teljes napját követhetjük végig, de ettől egyetlen pillanatra sem fogjuk jól érezni magunkat.

Egész évben hóember

A Szellemirtók és az Ovizsaru rendezője, Ivan Reitman, illetve fia, az Oscarra négyszer is jelölt Jason Reitman (Juno, Egek ura) idén az Apple-nek készítettek karácsonyi reklámot – mégpedig nem is akármilyet, hiszen a Simon megmentésében minden megvan, amire így, az év végéhez közeledve az embernek szüksége van: a hóemberét egész évben a hűtőszekrényben tartó, a következő karácsonyt váró kislány történetét nézve kevés szem marad szárazon.

Citromvihar

2020 egyértelműen savanyú év volt – erre is reflektálni akart a Bud citromos sörreklámja, amiben vízcseppek helyett citromok zuhannak az égből:

Ajánlott videó

Olvasói sztorik