Youtube
Kultúra

Talán nem is létezik Friderikusz sajtósa, aki kiflitolvajhoz hasonlította a hallgatókat

Sem a magyar médiavilág tucatnyi szereplője, sem a különböző keresők és közösségi portálok nem tudnak semmit Csenterics Ágnesről.

A Friderikusz Podcast 25 milliós veszteségnél tart, mert az emberek nem akarnak fizetni érte – írtuk meg szerdán a Blikk nyomán, ami a produkció sajtósa, Csenterics Ágnes szavait idézve arról számolt be, hogy az eddigi huszonnégy adás a stúdió megszületéséhez szükséges eszközök miatt 31 millióba került, az egy szem reklámtámogatás, illetve az olvasók által küldött összegek azonban mindössze 5,7 milliót hoztak a konyhára.

A huszonöt milliós veszteség miatt nyilvánvalóan nem túl boldog sajtós mindezért a nézőket okolta, ez pedig a magyar médiapiac idei évének legerősebb mondatait eredményezte:

Mindössze a nézők 0,7 százaléka jár el a jó erkölcs szabályai szerint, azaz, ha igénybe vesz egy tartalomszolgáltatást, azért fizet is. Adásonként egy-egy nézőnek elég lenne mindössze 150 forintot fizetnie, de nagy részük még ennyit sem hajlandó áldozni. Elképzelni sem tudjuk, mi járhat azoknak a fejében, akik megtehetnék, de nem fizetnek, viszont rendszeresen megnézik vagy meghallgatják műsorainkat. Ahogy egyetlen kiflit sem lehet büntetlenül ellopni a boltból, és ahogy egy kifli előállítása, ugyanúgy a műsorok előállítása is pénzbe kerül, amit a fogyasztónak – ha minimálisan is – meg kellene téríteni. Ha a nézők befizetéseikkel nem vállalják át a műsoraink előállításának költségeit, mert nyereségre nem törekszünk, nem marad más választásunk, mint reklámokkal megszakítani az interjúkat.

A nyilvánvalóan jókora hullámokat generáló kiflitolvajos hasonlattal előálló sajtós azonban talán nem is létezik, a Blikknek pedig talán maga Friderikusz Sándor nyilatkozott – állítja hosszú cikkében a Media1.

A médiapiac híreiről beszámoló oldal főszerkesztője, Szalay Dániel szerda esti cikkében mindemellett rámutatott, hogy egy hasonló műsor megszületéséhez nincs szükség 31 millió forintra, hiszen a 4K-kamerákkal dolgozó magyar podcasterek is ennél jóval olcsóbban készítik el az adásaikat.

Az oldal emellett több furcsaságra is rábukkant a produkcióval kapcsolatban. Az annak indulását beharangozó videót például Friderikusz Sándor tengerentúli pályatársa, Conan O’Brien egy azonos célú promóanyagával vetette össze – a hasonlóság meglepő:

Mindez azonban még semmi ahhoz képest, hogy Csenterics Ágnes néven egyetlen sajtóst sem találtak, pedig keresték a Facebook-on, a szakmai közösségi portálok legnagyobbjaként ismert LinkedIn-en, a telefonkönyvekben, online tudakozókban, TikTok-on, illetve a Google keresőjében is, a végeredmény azonban mindig ugyanaz volt:

mindössze a tavaly elhunyt névrokonra, a harminckilenc évet az MTV-nél töltött, 2004-ben lovagkereszttel is kitüntetett Csentericsre bukkantak.

A Media1 az RTL Magyarország munkatársait, illetve a Blikket és annak kiadóját, a Ringier Axel Springer Magyarországot is megkérdezte, sőt, a Friderikusz RTL Klubon futó Életünk története című műsorának producerét, Máté Krisztinát is elérte telefonon, a megoldáshoz azonban ezzel nem jutottak közelebb. Kiderült azonban, hogy a nyilatkozat

Friderikusz saját e-mail címéről, de a sajtómunkatárs aláírásával jutott el a laphoz, Máté pedig arról beszélt: ő nem tud róla, hogy a Produkciónak lenne saját sajtósa.

Szalay utolsó szalmaszálként újságírók egész sorától próbált érdeklődni Csenterics kilétéről, e-mailben és telefonon is megpróbálta elérni Friderikuszt, sőt, egy publikus Facebook-bejegyzésben is megpróbált információkat szerezni – sikertelenül.

Ajánlott videó

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.