Kultúra

Gyerekjátékok: az online vagy az offline a nyerő? (x)

Az új technológiák egyre intenzívebben jelennek meg a mindennapi életünkben, ami természetes folyamat, ahogyan az is, hogy a kisgyerekek egyre többször keresik a szórakozási lehetőségeket az online térben. De vajon lecserélhetjük azokat a hagyományos logikai, fejlesztő és oktató játékokat, amelyeken gyermekek nemzedékei nőttek fel ezek online változatára?

A válasz igen, helyettesíthetjük őket, de a hatások rendkívül eltérőek lesznek. Miért? A logikai és fejlesztő játékok online nem ugyanazt a hatást váltják ki, amihez az offline verzióikban hozzászokhattak az emberek. A gyerekek nem élik át azt a lelkesedést, amelyet személyes játék keretében megismerhetnének, hiszen ők nem barátaikkal, osztálytársaikkal fedezik fel a játékot, hanem online, úgy, hogy közben fizikailag egyedül vannak. Így nem tudják meg, milyen a győzelem valódi, társas öröme és milyen egymással viccelődni játék közben.

A másokkal folytatott személyes kommunikációt és interakciót nem lehet online reprodukálni. A logikai, fejlesztő és oktató játékok empatikusabbá, kommunikatívabbá tesznek, valamint javítják a szocializációs készségeket. Ezek pedig nagyon fontos szerepet játszanak az érzelmi intelligencia kialakításában. Ezért, bár természetes, hogy a kisgyermekek élvezik az online játékot, célszerű őket arra motiválni és bátorítani, hogy vegyenek részt az offline, hagyományos társasjátékokban is.

Ha felnőttként nem is vagyunk tisztában a szocializációs képességeink szintjével, a logikai és fejlesztő játékok kétségkívül fontos szerepet játszottak az fejlődésünkben. Nagyon sok társasjáték próbára teszi általános tudásunkat, gyors stratégiai döntéshozatali képességünket vagy versenyszellemünket. A Monopoly, a Catan vagy a Ki nevet a végén? csak néhány azok közül a játékok közül, amelyek megtanították nekünk, mennyire jó megosztani a játék örömét. Osszuk meg ezt az örömöt a gyerekeinkkel is! 😊

Gyerekjátékok: az online vagy az offline a nyerő? (x) 2

Ajánlott videó

Olvasói sztorik