Santiago Calatravát első fokon még felmentették, a fellebbviteli eljárás során azonban arra a következtetésre jutottak, hogy a 2008. szeptember 11-én átadott Alkotmány-híd fenntartása a tervezési hibák miatt ró hatalmas költségeket az önkormányzatra.
A helyiek és a turisták által csak Calatrava-hídnak nevezett átjáró Tronchetto szigetét köti össze a buszpályaudvarral, a szárazföldről érkezők számára ez az első híd a Canal Grande csatornán. Híres üveg lépcsőfokait tavaly februárban kőre, trachitlapokra cserélték, miután több mint 5000 kártérítési igény érkezett az önkormányzathoz a csúszós üvegen elesett és megsérült emberektől. A járólapok cseréje egy hónapig tartott és 40 ezer euróba került, a hídon főleg esős időben eleső emberek kártérítésére további 60 ezer eurót költött a városvezetés.
Az ítélet szerint a tervezési hiányosságok már 2011-ben megmutatkoztak, amikor öt centiméterrel eltolódtak a híd pillérei. A számvevőszék bírái szerint a tervező súlyos hanyagságot követett el, amikor durván alábecsülte az építés és a fenntartás költségeit, amelyek az általa választott anyagok és megoldások miatt szokatlanul magasak. Nem tudni ugyanakkor, hogy a számvevőszék miért csak a csekély 78 ezer eurós bírságot szabta ki, amikor az amúgy felmentéssel végződő első fokú eljárásban még 3,9 millió euróra becsülték a gondatlan tervezés okozta kárt. A projekt az eredetileg tervezett 6,7 millió helyett 11 millió euróba (3,5 milliárd forint) került, ami miatt kezdettől fogva sok bírálat érte az önkormányzatot. Hetven év után ez volt az első új híd a lagúnák városában, írja az MTI.
Borítófotó: AFP PHOTO / TIZIANA FABI