Ötből négyen dokumentálják a nyaralás pillanatait közösségi média csatornáikon, kétharmaduk már az üdülés alatt posztol.
A megosztások mögött különböző indítékok állnak, de a nagy többség egyfajta naplóként tekint saját közösségi média profiljára, amit jól esik időről időre átböngészni
– árulta el Keresztes Nóra, a Szallas.hu marketing menedzsere. A kutatás szerint a válaszadók alig 10 százalékát motiválja mások reakciója.
Érdekes azonban, hogy a felmérés egy későbbi kérdésénél viszont a kitöltők háromnegyede vallotta be, hogy megnézi, kik látták a videóját, vagy hány lájkot és hozzászólást kapott a feltöltött képre
– avatott be a részletekbe a marketing szakember.
A leggyakrabban a panorámáról (31%), illetve a családról, gyerekekről (28%) osztanak meg képeket a nyaralók az üdülés alatt, majd a szelfik (7%), következnek.
A legirritálóbbnak az ételekről, italokról készített képeket tartjuk, ezt követik a szelfik, a zavaró tartalmak toplistáját pedig a buliról megörökített pillanatok és a strandolós, napozós fotók zárják.
A szelfi áldás az élményturizmusnak?
A Szallas.hu felmérése alapján 3 nyaralóból kettő szokott szelfizni. Közülük a legtöbbenvalamilyen nevezetesség előtt pózolnak. A válaszadók több mint harmada szelfizett már az egri várnál, ötödük a Festetics-kastélynál és ugyanennyien a Miskolctapolca Barlangfürdőnél is.
Ezek a turisztikai attrakciók nemcsak a szelfizők körében népszerűek, a nyári foglalási adataink szerint mindegyik helyszín a top 10 leggyakrabban letöltött kedvezménykuponunk között van, melyeket a belföldi szállásfoglalások mellé adunk
– árulta el a Szallas.hu marketing menedzsere.
A legtöbben a hírességek közül Sebestyén Balázzsal pózolnának közös képen, a férfiak körében pedig Kiss Ramóna örvend a legnagyobb népszerűségnek.
Minden második szelfiző átlagosan 1-5 képet lő ahhoz, hogy legyen közöttük olyan, amit meg tud osztani, negyedük már 6-12 verziót készít, és tízből egy akár 20 képnél is többetrögzít, csak hogy meglegyen a tökéletes fotó. A válaszadók kétharmada nem foglalkozik mások véleményével, és egyáltalán nem tartja cikinek a szelfizést nyilvános helyen. A férfiak egyébként e tekintetben bevállalósabbak, a nők körében többen vannak azok, akik kínosnak érzik mások előtt elkészíteni az önportrét, ezért inkább megvárják, hogy elvonuljanak az illetéktelenek.
A férfiak több mint fele (54%) inkább vicces szelfit lő, míg a nők többsége (56%) a tökéletességét szeretné megmutatni.
Bár a szelfizők zöme nem került még extrém vagy kínos helyzetbe képkészítés közben,előfordulnak kirívó esetek.
Nagyjából minden 200. szelfi során történik valamilyen baleset. Többségében a telefon esik le, de volt, aki arról számolt be, kis híján elütötte egy autó
– mondta a marketing menedzser. Valaki pedig szelfibottal kamerázott snowboardozás közben, és egy esés alkalmával a szelfibot sértette meg.
A Szallas.hu adatai szerinti top 10 belföldi turisztikai attrakció
(Zárójelben található, hogy a válaszadók hány százaléka készített már ott szelfit – egy válaszadó több helyszínt is megjelölhetett.)
- Egri vár (38%)
- Miskolctapolca Barlangfürdő (21%)
- Hévízi Tófürdő (11%)
- Zalakarosi Fürdő (10%)
- Festetics-kastély (20%)
- Harkányi Gyógyfürdő (6%)
- Siklósi vár (12%)
- Kehida Termál Gyógy- és Élményfürdő (8%)
- Demjéni Termáltó (8%)
- Füzér Vára (5%)
Kiemelt kép: Thinkstock