A fotós Juhász Norbert és menyasszonya, Dóra tavaly hatalmas döntést hozott: vesz egy jókora furgont, mobilotthonná alakítja, és tíz hónap erejéig elszakad vele Budapesttől, bejárva néhányat a világ legszebb tájai közül.
Az elhatározást tett követte, így némi tájékozódás, valamint rengeteg fórum és lakóautós oldal átbogarászása után a pár vásárolt egy tizehat éves Peugeot Boxert, amit négy és fél hónap alatt saját maguk alakítottak guruló otthonná. Norbert építész végzettsége természetesen nagyon jól jött ehhez, így hétszáz munkaóra után megszületett Debella, ami csak egy átlagos melósautónak tűnik, a rakterében viszont egy kedves, minimalista lakóhely bújik meg.
A 2,1 millió forintos végösszegnél megállt átalakításról (ez természetesen tartalmazza a furgon árát, illetve az annak biztonságos futásához szükséges alkatrészek cseréjét is) így írnak Run Debella nevet kapott blogjukon:
“A kaszni belseje PUR hab hőszigeteléssel lett kifújva (4-6 cm), a belső burkolat párnafákra helyezett OSB lapok. A bútorok váza részben bontott, részben új fenyő lécekből készült, belső polcok szintén OSB-ből, míg a látható burkolatok nyers MDF lapokból lettek kialakítva.
Három bútorelem alkotja a belsőt: az ágy, a konyha és a tárolószekrény. Előbbi kinyitható: kanapéból kétszemélyes ágy lesz, alatta 3 nagy méretű láda, mögöttük az elektromos rendszer foglal helyet.A konyhabútor munkalap alá rejtett gázfőzőt és az azt tápláló gázpalackot, mosogatókagylót, az ehhez tartozó csapot és a 70 literes tartályt, illetve pakolós helyet foglalja magába. A szekrény L alakú: alacsonyabb részén ülőfelület (előtte felnyitható asztal) található, mely alatt a hűtő bújik meg. A tároló többi részében ruhákat és egyéb használati tárgyakat lehet tartani.
Az elektromos hálózat szintén egyedi tervezésű, az igényeknek megfelelően lett kiépítve. Két 12V-os 100 Ah-s fedélzeti akkumulátor van az ágy alatt, melyeket három módon lehet tölteni: a járó motor generátorától, 220V-os aljzatról, vagy a tetőre helyezett 250W-os napelem panelről. A fogyasztók mind 12V-osak (világítás, vízpumpa, hűtő, szivargyújtó aljzatok), de bekerült egy kis teljesítményű inverter is, amiről laptopot, fényképezőgépet lehet tölteni. A rendszer – elméletileg – 2-3 napra elegendő áramot képes tárolni, átlagos fogyasztás mellett, mindenféle töltés nélkül.
A gáz- és vízrendszer nagyon egyszerű: a három rózsás gázfőző rá van kötve egy 11 kg-os lakóautós gázpalackra. A vízhez egy 70 literes tartály lett beépítve, amiből egy nyomásérzékelős vízpumpa nyomja fel a vizet a csaphoz. A mosogatókagylóból az autó aljára rögzített víztárolóba folyik a víz, amit könnyedén le lehet engedni. Van egy extra csatlakozó is a vízrendszerhez: ide egy zuhanyzócsövet lehet csatlakoztatni, és ha a helyzet engedi, az autó mögött le lehet tusolni.”
Az október 11. óta tartó, Szlovénián, Olaszországon, Franciaországon, Spanyolországon és Marokkón át vezető útról a blogon elég gyakran osztanak meg kedves történeteket és hasznos információkat, ha épp nem mások furgonjába pillantanak be, vagy lélegzetelállító fotókat posztolnak – ezek közül most kiemeltünk néhány marokkói darabot.