Csütörtökön elkezdődött a 67. Berlini Nemzetközi Filmfesztivál, melyen tegnap bemutatták az Enyedi Ildikó rendezésében készült Testről és lélekről (angolul On Body and Soul) című filmet. A seregszemle fődíjáért, az Arany Medvéért is versenyző alkotás premierjét követően elkezdtek szállingózni róla az első kritikák, amelyek néhány apró negatívumtól eltekintve egyaránt dicsérik az ugyanazt álmodó szerelmesekről szóló különleges filmet.
A 18 év után visszatérő Enyedi Ildikó Testről és lélekről című filmje egy különcködő, időnként meghökkentő különc-románc története, amelyben új értelmet nyer a “találkozunk álmaimban” kifejezés.
– fogalmaz a Variety kritikusa, Guy Lodge, aki Enyedi elegáns rendezése mellett Herbai Máté operatőri munkáját és Balázs Ádám zenéjét is méltatja, míg negatívumként a film tónusváltásait és az előző kettőnél kevésbé feszes utolsó harmadát emeli ki.
Enyedi filmje a realista humor és a stilizált érzékiség mágikus keveréke két magányos vágóhídi dolgozóról, akiknek sokáig tart egymásra találniuk.
– ezt már a The Hollywood Reporter kritikusa, Jordan Mintzer írja, aki Herbai káprázatos fényképezése mellett főként Morcsányi Géza alakítását dicséri, mondván az első filmszerepében feltűnő színházi dramaturg remekül ábrázolja figurája, Endre sivár életét.
A Testről és lélekről egy meglepő, érzelmes dráma, amely a legvalószerűtlenebb helyeken kialakuló emberi kapcsolatokat vizsgálja.
– olvasható a Screen Daily kritikusa, Jonathan Romney írásában, melyben az ítész a rendezés és a gyönyörű képi világ mellett elsődlegesen a szereplőgárdát, azon belül is Morcsai és női főszereplőt játszó Borbély Alexandra teljesítményét méltatja.