A leggyakrabban a konyhája, borai és pezsgői miatt emlegetett ország apró titkaira vadászó Messy Nessy Chic bloggere néhány nappal ezelőtt kedvenc kávézójában egy érdekes plakátra figyelt fel, ami a következőt hirdette:
Étkezésenként negyed palack? Napi egy liter bor? Ez azt jelenti, hogy a franciák a reggelihez is a gallér mögé hajítottak két és fél decit?
Valahogy úgy. Rövid kutatás után kiderült, hogy a plakát az ötvenes évek derekán indított óriási, alkoholfogyasztás mérséklésére indított kampány része volt, a plakátokat pedig a XX. század egyik legmeghatározóbb francia grafikusa, Philippe Foré készítette.
Biztos benne, hogy józan? EGÉSZSÉG – JÓZANSÁG
BIZTONSÁG, JÓZANSÁG
Fordítson hátat az alkoholnak.. Igyon egészségesen. – EGÉSZSÉG, JÓZANSÁG
Az ivás élménye csak egy pillanatig tart.
Ha mindez nem lett volna még elég meglepő, akkor most kapaszkodjon valami nagyon masszívba, ugyanis
A bor egyébként korántsem évszázadok óta a franciák legkedveltebb itala, hiszen a középkorban a gyenge minőségű alkoholt csak azért itták, mert az biztonságosabb volt, mint a sokszor szennyezett víz. A borbiznisz mérete csak az első világháború idején kezdett villlámgyorsan nőni, – ehhez persze hozzájárult az addig fényesen fogyó abszint 1915-ös betiltása is – így nem csoda, hogy az ötvenes évekre pedig még a legkisebb faluban is öt-hat borkimérés működött.
Épp ideje volt tehát egy óriási kampánynak, hiszen az autók, illetve az irodai munkahelyek számának gyors növekedése lehetetlenné tették az ilyen mértékű fogyasztást.