A többek közt egészestés mesefilmjeiről híres amerikai filmgyártó a Sanghaji Médiacsoporttal együttműködésben a kínai nézők igényeinek megfelelő, a kínai történelemből idéző, kínai kulturális elemeket vegyítő produkciókat akar gyártani, megőrizve a Disney-filmek jellemző elemeit. Ezt kínai és amerikai szakemberek együttműködésével képzeli el a cég, e célból tapasztalt, a helyi piacot jól ismerő kínai szerzőket, kreatív szakembereket, forgatókönyvírókat és filmrendezőket szerződtetnek – olvasható a Sanghajban pénteken kiadott céges közleményekben.
A kínai filmpiac több mint egymilliárdos potenciális nézőt jelent. A kínai Japánt megelőzve immár a világ második legnagyobb mozipiaca, amely az évtized végére az Egyesült Államokat is maga mögött hagyva világelsővé nőhet. A bővebb értelemben vett szórakoztatóipar szintén hatalmas méretű bővülést mutat: árbevétele a 2013-as 120 milliárd dollárról az évtized közepére már a 150 milliárd dollárt közelítheti.
A Disney 2005-ben nyitotta meg Disneylandjét Hongkongban, a szárazföldi Kína területén 2011 óta van jelen. A Sanghaji Médiacsoporttal 2013-ban kötött együttműködési megállapodást. A cég várhatóan 2016-ban nyitja majd meg Sanghaj városában Disneylandjét, emellett a világ legnagyobb Disney-boltját építi a 24 milliós metropoliszban.