A támogatás forrása az idei állami költségvetés Miniszterelnökség fejezetében a rendkívüli kormányzati intézkedések cím. Az innen átcsoportosított 95 millió forint a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium fejezetben, a magyar légiközlekedés-történeti hagyaték létrehozása jogcímcsoportban jelenik meg.
Hardy Mihály, a Budapest Airport kommunikációs igazgatója az MTI-nek elmondta, hogy ez a projekt független a repülőtér melletti szabadtéri múzeumtól, amelyet a Ferihegy Repülőgép Emlékpark Kulturális Alapítvány kezel.
A mostani repülőmúzeumot a Légiközlekedési Kulturális Központ Közhasznú Nonprofit Kft. szervezi, ő használja fel a mostani állami támogatást. A cég 2010 nyarán alakult, tulajdonosai a repülés és a repüléstörténet iránt elhivatott magánszemélyek. Ez a társaság szervezi 2013 májusától a repülőtér-látogatásokat, melyek során a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasok elől elzárt területeire is betekinthetnek a látogatók.
Samu Ádám, a társaság szóvivője az MTI-nek elmondta, hogy első lépésként az országban másutt fellelhető utasszállító gépeket újítják fel és mutatják be. Miután rendeződik a repülőtér üzemeltetője és a régi gépeket most bemutató alapítvány közötti vita, az emlékpark gépeit is birtokba akarják venni.
A kft. további forrásbevonásról, illetve szakmai segítségről tárgyal szakmai – légiirányító, repülőgép-javító, illetve repülőtér-üzemeltető – cégekkel – tette hozzá a szóvivő.